W zależności od ilości danych do przetworzenia generowanie pliku może się wydłużyć.

Jeśli generowanie trwa zbyt długo można ograniczyć dane np. zmniejszając zakres lat.

Artykuł

Pobierz BibTeX

Tytuł

“Scoliosis 3D” - A Virtual-Reality-Based Methodology Aiming to Examine AIS Females’ Body Image

Autorzy

[ 1 ] Instytut Technologii Materiałów, Wydział Inżynierii Mechanicznej, Politechnika Poznańska | [ 2 ] Wydział Inżynierii Mechanicznej, Politechnika Poznańska | [ P ] pracownik | [ SzD ] doktorant ze Szkoły Doktorskiej

Dyscyplina naukowa (Ustawa 2.0)

[2.5] Inżynieria biomedyczna
[2.9] Inżynieria mechaniczna

Rok publikacji

2023

Opublikowano w

Applied Sciences

Rocznik: 2023 | Tom: vol. 13 | Numer: iss. 4

Typ artykułu

artykuł naukowy

Język publikacji

angielski

Słowa kluczowe
EN
  • adolescent idiopathic scoliosis
  • spine deformity
  • body image
  • XR (extended reality)
  • virtual mirror
  • avatars
Streszczenie

EN Modern techniques such as virtual-reality (VR) tasks might offer a unique method for eliciting state-variable fluctuations in body satisfaction and associated behaviors. The study aim was to develop the application of biometric avatars in VR as a useful tool to investigate changes within body representation in adolescent idiopathic scoliosis (AIS). All the avatars were created on the basis of 3D scans of bodies of real female patients with thoracic scoliosis, of 12–18 years of age, consecutively selected for brace treatment or posterior correction and fusion. A 3D, white-light LED scanner was used. The models were rigged using 3DS Max software, to enable the possibility of human-type interaction and animation. The “Avatar Scoliosis 3D” is an innovative 3D, interactive-XR application, loosely based on the virtual-mirror concept, and contains a number of predefined avatars, each with a different Cobb angle. It is possible to change a selected avatar to one with a different Cobb angle (lower or higher), should the patient decide the visualization of the original is incompatible with their own perception. In conclusion, the possible application of biometric avatars in VR as a useful tool to investigate changes within body image in AIS was proposed.

Data udostępnienia online

13.02.2023

Strony (od-do)

2374-1 - 2374-11

DOI

10.3390/app13042374

URL

https://www.mdpi.com/2076-3417/13/4/2374

Uwagi

Article Number: 2374

Typ licencji

CC BY (uznanie autorstwa)

Tryb otwartego dostępu

otwarte czasopismo

Wersja tekstu w otwartym dostępie

ostateczna wersja opublikowana

Czas udostępnienia publikacji w sposób otwarty

w momencie opublikowania

Punktacja Ministerstwa / czasopismo

100

Impact Factor

2,7 [Lista 2022]

Ta strona używa plików Cookies, w celu zapamiętania uwierzytelnionej sesji użytkownika. Aby dowiedzieć się więcej przeczytaj o plikach Cookies i Polityce Prywatności.