W zależności od ilości danych do przetworzenia generowanie pliku może się wydłużyć.

Jeśli generowanie trwa zbyt długo można ograniczyć dane np. zmniejszając zakres lat.

Rozdział

Pobierz plik Pobierz BibTeX

Tytuł

City - Education - Architecture in the Context of Virtual Reality

Autorzy

[ 1 ] Instytut Architektury, Urbanistyki i Ochrony Dziedzictwa, Wydział Architektury, Politechnika Poznańska | [ P ] pracownik

Dyscyplina naukowa (Ustawa 2.0)

[2.1] Architektura i urbanistyka

Wariant tytułu

PL Miasto - edukacja - architektura w kontekście wirtualnej rzeczywistości

Rok publikacji

2023

Typ rozdziału

rozdział w monografii naukowej

Język publikacji

angielski

Słowa kluczowe
EN
  • educational spaces
  • foresight
  • virtual city
PL
  • przestrzenie edukacyjne
  • foresight
  • wirtualne miasto
Streszczenie

EN The article raises issues related to the educational role of public spaces, both real and virtual. What is a modern city? Is there a virtual, parallel city? The young man perceives the contemporary city through the lens of his experiences with it. In a real city, he often travels by car, which definitely changes his understanding of distances and connections between important points in the city. Virtual reality often replaces the personal experience of space – it becomes an important element of this education, often not intended by the creators of the virtual environment. Therefore, a re-evaluation of the existing paradigms regarding the space of the modern city and its educational values seems to be necessary, but the direction of these changes requires attention and reflection.

PL Artykuł porusza kwestie związane z edukacyjną rolą przestrzeni publicznych, zarówno realnych, jak i wirtualnych. Czym jest nowoczesne miasto? Czy istnieje wirtualne, równoległe miasto? Młody człowiek postrzega współczesne miasto przez pryzmat swoich z nim doświadczeń. W prawdziwym mieście często podróżuje samochodem, co zdecydowanie zmienia jego rozumienie odległości i połączeń między ważnymi punktami w mieście. Wirtualna rzeczywistość często zastępuje osobiste doświadczenie przestrzeni – staje się ważnym elementem tej edukacji, często niezamierzonym przez twórców środowiska wirtualnego. Konieczna wydaje się zatem przewartościowanie istniejących paradygmatów dotyczących przestrzeni współczesnego miasta i jego walorów edukacyjnych, jednak kierunek tych zmian wymaga uwagi i refleksji.

Strony (od-do)

103 - 110

DOI

10.23817/2023.defarch.4-10

URL

https://dpa.arch.pk.edu.pl/wp-content/uploads/Definiowanie-przestrzeni-2023-tom-4-Swit.pdf

Książka

Defining the Architectural Space - Architecture and the City, 2023, vol. 4

Zaprezentowany na

XXII Międzynarodowa Konferencja Naukowa Definiowanie Przestrzeni Architektonicznej - Architektura i miasto, 17-18.11.2023, Cracow, Poland

Typ licencji

CC BY-SA (uznanie autorstwa - na tych samych warunkach)

Tryb otwartego dostępu

witryna wydawcy

Wersja tekstu w otwartym dostępie

ostateczna wersja opublikowana

Pełny tekst rozdziału

Pobierz plik

Poziom dostępu do pełnego tekstu

publiczny

Punktacja Ministerstwa / rozdział

20

Ta strona używa plików Cookies, w celu zapamiętania uwierzytelnionej sesji użytkownika. Aby dowiedzieć się więcej przeczytaj o plikach Cookies i Polityce Prywatności.