W zależności od ilości danych do przetworzenia generowanie pliku może się wydłużyć.

Jeśli generowanie trwa zbyt długo można ograniczyć dane np. zmniejszając zakres lat.

Artykuł

Pobierz plik Pobierz BibTeX

Tytuł

Comparison and analysis of modern combustion powertrain systems of rail vehicles

Autorzy

[ 1 ] Instytut Silników Spalinowych i Napędów, Wydział Inżynierii Lądowej i Transportu, Politechnika Poznańska | [ P ] pracownik

Dyscyplina naukowa (Ustawa 2.0)

[2.7] Inżynieria lądowa, geodezja i transport

Wariant tytułu

PL Porównanie i analiza współczesnych spalinowych układów napędowych pojazdów szynowych

Rok publikacji

2024

Opublikowano w

Combustion Engines

Rocznik: 2024 | Numer: no. 1 (196)

Typ artykułu

artykuł naukowy

Język publikacji

angielski

Słowa kluczowe
EN
  • rail vehicles
  • combustion engines
  • powertrains
  • hybrid
  • energy storage
PL
  • hybrydowy
  • magazynowanie energii
  • pojazdy szynowe
  • silniki spalinowe
  • układy napędowe
Streszczenie

EN The article presents the currently used technologies and solutions for rail vehicle drive systems that can be used in the future. The most popular systems used in locomotives and multiple units are described. In addition, modern solutions such as bi-mode locomotives and hybrid vehicles are shown. The article also discusses the possibility of using ultracapacitors, batteries, or fuel cells in order to increase the efficiency of the powertrain of a rail vehicle. The selection of the appropriate solution depends on the intended use of the vehicle and the assumed traction characteristics and requires a thorough analysis including, among others, modeling of the drive system and its management.

PL W artykule przedstawiono obecnie stosowane technologie i rozwiązania układów napędowych pojazdów szynowych, które mogą znaleźć zastosowanie w przyszłości. Opisano najpopularniejsze układy stosowane w lokomotywach i zespołach trakcyjnych. Ponadto pokazane zostały nowoczesne rozwiązania, takie jak lokomotywy dwusystemowe i pojazdy hybrydowe. W artykule omówiono także możliwości wykorzystania ultrakondensatorów, akumulatorów czy ogniw paliwowych w celu zwiększenia sprawności układu napędowego pojazdu szynowego. Wybór odpowiedniego rozwiązania zależy od przeznaczenia pojazdu oraz założonych właściwości trakcyjnych i wymaga dokładnej analizy obejmującej m.in. modelowanie układu napędowego i zarządzanie nim.

Strony (od-do)

46 - 53

DOI

10.19206/CE-171385

URL

http://www.combustion-engines.eu/Comparison-and-analysis-of-modern-combustion-powertrain-systems-of-rail-vehicles,171385,0,2.html

Typ licencji

CC BY (uznanie autorstwa)

Tryb otwartego dostępu

otwarte czasopismo

Wersja tekstu w otwartym dostępie

ostateczna wersja opublikowana

Pełny tekst artykułu

Pobierz plik

Poziom dostępu do pełnego tekstu

publiczny

Punktacja Ministerstwa / czasopismo

100

Ta strona używa plików Cookies, w celu zapamiętania uwierzytelnionej sesji użytkownika. Aby dowiedzieć się więcej przeczytaj o plikach Cookies i Polityce Prywatności.