Społeczne i komunikacyjne aspekty stosowania gier video w partycypacyjnym projektowaniu urbanistycznym w kontekście 11. celu zrównoważonego rozwoju ONZ
[ 1 ] Instytut Architektury, Urbanistyki i Ochrony Dziedzictwa, Wydział Architektury, Politechnika Poznańska | [ P ] pracownik
2023
rozdział w monografii naukowej
polski
- partycypacja społeczna
- gry wideo
- zrównoważony rozwój
- komunikacja społeczna
PL Niniejszy rozdział ukazuje społeczne i komunikacyjne aspekty zastosowania gier cyfrowych w procesie partycypacji społecznej w urbanistyce odniesieniu do 11. Celu Zrównoważonego Rozwoju z Agendy 2030 wydanej przez Organizację Narodów Zjednoczonych. Na wybranych przykładach przedstawiono w jaki sposób zastosowanie gier wideo w procesach partycypacyjnych może budować więzi społeczne oraz usprawniać komunikację między uczestnikami procesu. Przedstawione korzyści zostały odniesione do punktów wchodzących w zakres postanowień skorelowanych z 11. Celem Zrównoważonego Rozwoju ONZ w celu wykazania zbieżności opisywanych metod partycypacyjnych ze strategiami Agendy 2030.
25 - 36
20