W zależności od ilości danych do przetworzenia generowanie pliku może się wydłużyć.

Jeśli generowanie trwa zbyt długo można ograniczyć dane np. zmniejszając zakres lat.

Artykuł

Pobierz plik Pobierz BibTeX

Tytuł

Learning as part of knowledge exchange processes in the context of online work, based on the example of generation Z employees

Autorzy

[ 1 ] Instytut Inżynierii Bezpieczeństwa i Jakości, Wydział Inżynierii Zarządzania, Politechnika Poznańska | [ P ] pracownik

Dyscyplina naukowa (Ustawa 2.0)

[6.6] Nauki o zarządzaniu i jakości

Rok publikacji

2024

Opublikowano w

Zeszyty Naukowe Politechniki Śląskiej. Organizacja i Zarządzanie

Rocznik: 2024 | Numer: no. 191

Typ artykułu

artykuł naukowy

Język publikacji

angielski

Słowa kluczowe
EN
  • knowledge
  • learning
  • online work
  • Generation Z
  • PCA
Streszczenie

EN The essence of knowledge management is that all knowledge, both explicit and tacit, accumulated by an organization becomes easily accessible to each of its members. This is important for decision-making processes and allows the organization to become more agile. Knowledge management is most often associated with modern information technologies. Thanks to them, streams of various data can be processed and analyzed in many different ways. However, in the literature there is an increasingly common attitude that more attention should be paid not only to the technological but also to the human aspect of knowledge management. The processes of knowledge exchange among employees have been subject to extensive research and studies, yet the recent years have added another thread to the discussion about the matter, i.e. a significant proportion of employees switching to the online work model. Based on the findings of the studies conducted on a group of employees representing Generation Z, the Principal Component Analysis (PCA) technique was applied to organize the factors with the highest relevance for the respondents in online work. The objective of the argument in this paper is to attempt at answering the question whether learning and knowledge exchange are the key factors determining online work preferences for Generation Z employees.

Strony (od-do)

9 - 26

DOI

10.29119/1641-3466.2024.191.1

URL

https://managementpapers.polsl.pl/wp-content/uploads/2024/02/191-Albrychiewicz-S%C5%82oci%C5%84ska-Nejman-Varga.pdf

Typ licencji

CC BY-NC-ND (uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne - bez utworów zależnych)

Tryb otwartego dostępu

otwarte czasopismo

Wersja tekstu w otwartym dostępie

ostateczna wersja opublikowana

Czas udostępnienia publikacji w sposób otwarty

w momencie opublikowania

Pełny tekst artykułu

Pobierz plik

Poziom dostępu do pełnego tekstu

publiczny

Punktacja Ministerstwa / czasopismo

100

Ta strona używa plików Cookies, w celu zapamiętania uwierzytelnionej sesji użytkownika. Aby dowiedzieć się więcej przeczytaj o plikach Cookies i Polityce Prywatności.