W zależności od ilości danych do przetworzenia generowanie pliku może się wydłużyć.

Jeśli generowanie trwa zbyt długo można ograniczyć dane np. zmniejszając zakres lat.

Artykuł

Pobierz plik Pobierz BibTeX

Tytuł

Progress and Challenges Connected with the Integration of Renewable Energy Sources with Railway Distribution Networks

Autorzy

[ 1 ] Instytut Elektroenergetyki, Wydział Inżynierii Środowiska i Energetyki, Politechnika Poznańska | [ P ] pracownik

Dyscyplina naukowa (Ustawa 2.0)

[2.10] Inżynieria środowiska, górnictwo i energetyka

Rok publikacji

2024

Opublikowano w

Energies

Rocznik: 2024 | Tom: vol. 17 | Numer: iss. 2

Typ artykułu

artykuł naukowy / referat

Język publikacji

angielski

Słowa kluczowe
EN
  • renewable energy sources
  • energy efficiency
  • PV energy sources
  • power supply
Streszczenie

EN Rail is the most efficient and low carbon means of transport, but efforts are still being made to improve the energy efficiency of this sector. In Poland, one of the elements of the implementation of the energy transformation in rail is the “Green Railway” program, which assumes an increase in the share of renewable energy sources (RES) in the power supply structure of the sector to 50% in 2025 and 85% in 2030, and ultimately, to 100%. An increase in energy efficiency leads to a reduction in financial costs, and also contributes to improving the environment and, consequently, to enhancing the economic and social benefit through a cost–benefit analysis. Energy consumption in railway operations is characterized (unlike in construction) by being repetitive. This energy consumption is produced in four areas: in the movement of trains; in auxiliary systems in the trains; in auxiliary systems in the infrastructure (lighting consumption of tunnels or sections of track, point heating systems, the signaling and communication systems, etc.); and in stations, workshops and by other consumers. The aim of this article was to review modern technologies using renewable energy sources in rail transport for traction and non-traction customers.

Strony (od-do)

489-1 - 489-19

DOI

10.3390/en17020489

URL

https://www.mdpi.com/1996-1073/17/2/489

Uwagi

Projekt współfinansowany ze środków polskiego Ministerstwa Edukacji i Nauki w ramach programu pn. Projekty Międzynarodowe Współfinansowane

Numer artykułu/Article number: 489

Typ licencji

CC BY (uznanie autorstwa)

Tryb otwartego dostępu

otwarte czasopismo

Wersja tekstu w otwartym dostępie

ostateczna wersja opublikowana

Czas udostępnienia publikacji w sposób otwarty

w momencie opublikowania

Pełny tekst artykułu

Pobierz plik

Poziom dostępu do pełnego tekstu

publiczny

Punktacja Ministerstwa / czasopismo

140

Impact Factor

3,2 [Lista 2022]

Ta strona używa plików Cookies, w celu zapamiętania uwierzytelnionej sesji użytkownika. Aby dowiedzieć się więcej przeczytaj o plikach Cookies i Polityce Prywatności.