W zależności od ilości danych do przetworzenia generowanie pliku może się wydłużyć.

Jeśli generowanie trwa zbyt długo można ograniczyć dane np. zmniejszając zakres lat.

Artykuł

Pobierz BibTeX

Tytuł

Authorial concept for the selection of an internal combustion engine for the diesel-electric generator set of a two-unit rail vehicle

Autorzy

[ 1 ] Instytut Silników Spalinowych i Napędów, Wydział Inżynierii Lądowej i Transportu, Politechnika Poznańska | [ P ] pracownik

Dyscyplina naukowa (Ustawa 2.0)

[2.7] Inżynieria lądowa, geodezja i transport

Rok publikacji

2024

Opublikowano w

MATEC Web of Conferences

Rocznik: 2024 | Tom: vol. 390

Typ artykułu

artykuł naukowy

Język publikacji

angielski

Słowa kluczowe
EN
  • alternative solution in diesel-powered vehicles
  • dual power train
  • light rail vehicle
  • electric and diesel traction
  • energy saving
Streszczenie

EN An alternative to the diesel-powered vehicles in use today is the light rail vehicle with a dual power train (i.e. with both diesel and electric traction), which can be operated on both electrified and non-electrified lines. The article presents assumptions for the selection of the power unit, taking into account current emission standards, for a vehicle which design solutions are innovative in relation to the rolling stock currently in service. The vehicle takes into account the possibility of driving in electric and diesel traction, the use of an electric transmission (engine + traction transmission), the use of two generators (combustion engine + traction generator), which will increase the reliability of the light rail vehicle and its readiness for operation. By using the electrodynamic brake on the vehicle in electric and diesel traction, energy savings will be achieved, also thanks to recuperation during braking when operating in electric traction, there will be a reduction in fuel consumption in diesel traction through the use of an engine load algorithm depending on the current traction power demand.

Strony (od-do)

01004-1 - 01004-7

DOI

10.1051/matecconf/202439001004

URL

https://www.matec-conferences.org/articles/matecconf/abs/2024/02/matecconf_eot24_01004/matecconf_eot24_01004.html

Uwagi

Article Number: 01004

Zaprezentowany na

Зrd International Scientific and Practical Conference Energy-optimal Technologies, Logistics and Safety in Transport, 9-11.11.2023, Lviv, Ukraine

Typ licencji

CC BY (uznanie autorstwa)

Tryb otwartego dostępu

otwarte czasopismo

Wersja tekstu w otwartym dostępie

ostateczna wersja opublikowana

Czas udostępnienia publikacji w sposób otwarty

w momencie opublikowania

Punktacja Ministerstwa / czasopismo

5

Ta strona używa plików Cookies, w celu zapamiętania uwierzytelnionej sesji użytkownika. Aby dowiedzieć się więcej przeczytaj o plikach Cookies i Polityce Prywatności.