W zależności od ilości danych do przetworzenia generowanie pliku może się wydłużyć.

Jeśli generowanie trwa zbyt długo można ograniczyć dane np. zmniejszając zakres lat.

Artykuł

Pobierz plik Pobierz BibTeX

Tytuł

The Application of Multiresolution Analysis Wavelet Decomposition of Vibration Signals in the Condition Monitoring of Car Suspension

Autorzy

[ 1 ] Instytut Transportu, Wydział Inżynierii Lądowej i Transportu, Politechnika Poznańska | [ 2 ] Instytut Maszyn Roboczych i Pojazdów Samochodowych, Wydział Inżynierii Lądowej i Transportu, Politechnika Poznańska | [ 3 ] Wydział Inżynierii Lądowej i Transportu, Politechnika Poznańska | [ P ] pracownik | [ SzD ] doktorant ze Szkoły Doktorskiej

Dyscyplina naukowa (Ustawa 2.0)

[2.7] Inżynieria lądowa, geodezja i transport

Wariant tytułu

PL Zastosowanie analizy wielorozdzielczej i dekompozycji falkowej sygnałów wibracyjnych w monitorowaniu stanu zawieszenia samochodu

Rok publikacji

2024

Opublikowano w

International Journal of Automotive and Mechanical Engineering

Rocznik: 2024 | Tom: vol. 21 | Numer: no. 1

Typ artykułu

artykuł naukowy

Język publikacji

angielski

Słowa kluczowe
EN
  • vibration
  • suspension
  • EUSAMA
  • wavelet decomposition
  • parameter sensitivity
  • diagnostic algorithm
  • condition-based maintenance
Streszczenie

EN The article addresses the issue of increasing the diagnostic capabilities of the car's suspension in the EUSAMA test. A new, quantitative approach was proposed to enable the assessment of the degree of wear and clearance of the lower suspension mount. An active diagnostic experiment was performed to model the clearance in the lower suspension mounting. During the research, bolts with different diameters were used. In the signal analysis, wavelet decomposition into 12 levels was performed using the Db4 wavelet. The resonance area of the system was extracted from an approximate signal, which contained 43.5% of the relative energy. From these signals, a number of point vibration measures were calculated. Finally, the maximum value was selected due to its sensitivity to the condition, which was 48% more than the original EUSAMA results. Based on the selected diagnostic parameter, a clearance model allowing for an assessment of the clearance with statistically significant coefficients was developed.

Strony (od-do)

10953 - 10967

DOI

10.15282/ijame.21.1.2024.01.0847

URL

https://journal.ump.edu.my/ijame/article/view/7661/3139

Typ licencji

CC BY-NC (uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne)

Tryb otwartego dostępu

otwarte czasopismo

Wersja tekstu w otwartym dostępie

ostateczna wersja opublikowana

Pełny tekst artykułu

Pobierz plik

Poziom dostępu do pełnego tekstu

publiczny

Punktacja Ministerstwa / czasopismo

70

Impact Factor

1 [Lista 2022]

Ta strona używa plików Cookies, w celu zapamiętania uwierzytelnionej sesji użytkownika. Aby dowiedzieć się więcej przeczytaj o plikach Cookies i Polityce Prywatności.