W zależności od ilości danych do przetworzenia generowanie pliku może się wydłużyć.

Jeśli generowanie trwa zbyt długo można ograniczyć dane np. zmniejszając zakres lat.

Artykuł

Pobierz plik Pobierz BibTeX

Tytuł

The assessment of oil additive impact on the particulate matter emissions of jet engine

Autorzy

[ 1 ] Instytut Silników Spalinowych i Transportu, Wydział Maszyn Roboczych i Transportu, Politechnika Poznańska | [ P ] pracownik | [ D ] doktorant

Wariant tytułu

PL Ocena wpływu dodatku oleju na emisję cząstek stałych z silnika odrzutowego

Rok publikacji

2016

Opublikowano w

Journal of Mechanical and Transport Engineering

Rocznik: 2016 | Tom: vol. 68 | Numer: no. 3

Typ artykułu

artykuł naukowy

Język publikacji

angielski

Słowa kluczowe
EN
  • exhaust emission
  • turbine engine
  • oil additive
PL
  • emisja spalin
  • silnik odrzutowy
  • dodatek oleju
Streszczenie

EN Particulate matter emissions from aircraft engines is the issue increasingly discussed among researchers active in the field of ecology of aviation. This fact is mainly caused by negative effects of particulate matter on human health and the latest research results, which indicate that the particle matter emitted from aircraft engines are characterized by very small dimensions. The article presents the results of studies conducted to determine the effect of oil additive to fuel on particle matter size distribution. It was found that the addtion of oil reduces the concentration of PN with the increase of thrust of the jet engine. There was no significant effect of oil additive on the size distribution of particles.

PL Emisja cząstek stałych z silników lotniczych jest zagadnieniem coraz częściej poruszanym wśród naukowców prowadzących badania w zakresie emisji związków szkodliwych z silników lotniczych. W głównej mierze spowodowane jest to faktem, że cząstki stałe emitowane z silników odrzutowych charakteryzują się bardzo małymi rozmiarami, co czyni je szczególnie niebezpiecznymi dla zdrowia człowieka. W artykule przedstawiono badania mające na celu ocenę wpływu dodatku oleju do paliwa lotniczego na emisję cząstek stałych. Stwierdzono, że dodatek oleju powoduje zmniejszenie stężenia liczby cząstek stałych wraz ze wzrostem siły ciągu silnika turbinowego. Nie stwierdzono istotnego wpływu dodatku oleju na rozkład wymiarowy emitowanych cząstek stałych.

Strony (od-do)

29 - 38

DOI

10.21008/j.2449-920X.2016.68.3.03

Pełny tekst artykułu

Pobierz plik

Poziom dostępu do pełnego tekstu

publiczny

Punktacja Ministerstwa / czasopismo

6

Ta strona używa plików Cookies, w celu zapamiętania uwierzytelnionej sesji użytkownika. Aby dowiedzieć się więcej przeczytaj o plikach Cookies i Polityce Prywatności.