W zależności od ilości danych do przetworzenia generowanie pliku może się wydłużyć.

Jeśli generowanie trwa zbyt długo można ograniczyć dane np. zmniejszając zakres lat.

Artykuł

Pobierz plik Pobierz BibTeX

Tytuł

Methodology for determination of particular resistance contributions in mechanical energy demand using simulation and real world velocity profiles

Autorzy

[ 1 ] Wydział Maszyn Roboczych i Transportu, Politechnika Poznańska | [ 2 ] Instytut Maszyn Roboczych i Pojazdów Samochodowych, Wydział Maszyn Roboczych i Transportu, Politechnika Poznańska | [ D ] doktorant | [ P ] pracownik

Wariant tytułu

PL Metodyka określania udziału poszczególnych oporów ruchu w zapotrzebowaniu na energię mechaniczną w oparciu o symulację i rzeczywiste profile prędkości

Rok publikacji

2016

Opublikowano w

Journal of Mechanical and Transport Engineering

Rocznik: 2016 | Tom: vol. 68 | Numer: no. 2

Typ artykułu

artykuł naukowy

Język publikacji

angielski

Słowa kluczowe
EN
  • mechanical energy demand
  • motion resistance
  • road vehicles
PL
  • zapotrzebowanie na energię mechaniczną
  • opory ruchu
  • pojazdy drogowe
Streszczenie

EN This paper presents methodology to determine the contribution of each motion resistance in mechanical energy demand based on real life speed profiles. Example results are also shown based on data obtained in different traffic conditions: urban, highway, extra urban.Article includes theoretical basics of calculation of mechanical energy demand, means to obtain data by means of a Smartphone, and description of simulation model. At the end obtained results are presented supplemented analysis regarding characteristics of contribution of each motion resistance depending on traffic type and suggestion of practical use of results.

PL W artykule przedstawiono metodologię szacowania udziału poszczególnych oporów ruchu w zapotrzebowaniu na energię mechaniczną w oparciu o rzeczywiste profile prędkości. Pokazano również wstępne wyniki dla profili prędkości uzyskanych podczas przejazdów w różnych warunkach eksploatacji pojazdu: ruch miejski, autostradowy i pozamiejski. Artykuł obejmuje teoretyczne podstawy obliczania zapotrzebowania na energię mechaniczną, sposób pozyskiwania danych za pomocą urządzenia typu smartfon i opis modelu symulacyjnego. Końcowa część artykułu zawiera uzyskane wyniki i ich analizę pod kątem charakterystycznych cech w zależności od różnych warunków ruchu pojazdu oraz propozycję praktycznego wykorzystania uzyskanych wyników.

Strony (od-do)

13 - 24

DOI

10.21008/j.2449-920X.2016.68.2.02

Pełny tekst artykułu

Pobierz plik

Poziom dostępu do pełnego tekstu

publiczny

Punktacja Ministerstwa / czasopismo

6

Ta strona używa plików Cookies, w celu zapamiętania uwierzytelnionej sesji użytkownika. Aby dowiedzieć się więcej przeczytaj o plikach Cookies i Polityce Prywatności.