W zależności od ilości danych do przetworzenia generowanie pliku może się wydłużyć.

Jeśli generowanie trwa zbyt długo można ograniczyć dane np. zmniejszając zakres lat.

Rozprawa doktorska

Pobierz BibTeX

Tytuł

Wpływ infrastruktury drogowej na emisję spalin z pojazdów samochodowych

Autorzy

[ 1 ] Instytut Silników Spalinowych i Transportu, Wydział Maszyn Roboczych i Transportu, Politechnika Poznańska | [ P ] pracownik

Promotor

[ 1 ] Instytut Silników Spalinowych i Transportu, Wydział Maszyn Roboczych i Transportu, Politechnika Poznańska | [ P ] pracownik

Recenzenci

[ 1 ] Instytut Silników Spalinowych i Transportu, Wydział Maszyn Roboczych i Transportu, Politechnika Poznańska | [ P ] pracownik

Wariant tytułu

EN The impact of road infrastructure on exhaust emissions from motor vehicles

Język

polski

Słowa kluczowe
PL
  • emisja spalin
  • RDE
  • obwodnice
EN
  • exhaust emission
  • RDE
  • bypass road
Streszczenie

PL Rozprawa stanowi nowoczesne ujęcie zagadnień związanych z oceną emisyjną istniejącej i nowo projektowanej infrastruktury drogowej. Przez odpowiednie ukształtowanie dróg oraz zaprojektowanie infrastruktury drogowej, możliwe jest ograniczanie negatywnego oddziaływania pojazdów na środowisko przez zapewnienie bardziej płynnego przejazdu. Jednym z czynników decydujących o podjęciu niniejszej tematyki było spostrzeżenie, że podczas wykonywania raportów oddziaływania środowiskowego na etapie planowania infrastruktury drogowej, używane są przestarzałe metody szacowania emisji, wykorzystujące nieaktualne współczynniki emisyjne. Podczas realizacji pracy wykorzystano nowoczesną aparaturę badawczą i symulacyjną. Pomiary emisji w warunkach ruchu drogowego, obecnie określane jako RDE (Real Driving Emissions), przeprowadzono z wykorzystaniem aparatury typu PEMS (Portable Emission Measurement System). Badania symulacyjne emisji związków szkodliwych spalin przeprowadzono używając oprogramowania PTV Vissim.

EN The dissertation is a modern approach to problems related to the ecological evaluation of the existing and newly-designed road infrastructure. By appropriate configuration of roads and design of road infrastructure, it is possible to reduce the negative environmental impact of vehicles by providing a smoother ride. One of the deciding factors for taking this topic was the observation that during preparation of environmental impact reports at the planning stage of new road infrastructure, there are used outdated methods for emissions estimation with outdated emission factors. During the execution of the work, modern research and simulation equipment was used. Measurements of exhaust emissions in traffic conditions, now referred as RDE (Real Driving Emissions), carried out using the PEMS equipment (Portable Emission Measurement System). Simulation studies of exhaust emissions were carried out using the PTV Vissim software.

Liczba stron

112

Dziedzina wg OECD

inżynieria mechaniczna

Dyscyplina wg KBN

budowa i eksploatacja maszyn

Sygnatura rozprawy w wersji drukowanej

DrOIN 1823

Katalog on-line

to20159037

Pełny tekst rozprawy doktorskiej

Pobierz plik

Poziom dostępu do pełnego tekstu

publiczny

Pierwsza recenzja

Miłosław Kozak

Miejsce

Poznań, Polska

Data

28.02.2017

Język

polski

Tekst recenzji

Pobierz plik

Poziom dostępu do recenzji

publiczny

Druga recenzja

Zbigniew J. Sroka

Miejsce

Wrocław, Polska

Data

16.02.2017

Język

polski

Tekst recenzji

Pobierz plik

Poziom dostępu do recenzji

publiczny

Status rozprawy

rozprawa doktorska

Miejsce obrony

Poznań, Polska

Data obrony

24.04.2017

Jednostka nadająca tytuł

Rada Wydziału Maszyn Roboczych i Transportu Politechniki Poznańskiej

Uzyskany tytuł

doktor nauk technicznych w dyscyplinie: budowa i eksploatacja maszyn, w specjalności: silniki spalinowe

Ta strona używa plików Cookies, w celu zapamiętania uwierzytelnionej sesji użytkownika. Aby dowiedzieć się więcej przeczytaj o plikach Cookies i Polityce Prywatności.