Emisja czastek stałych z silników pojazdów pozadrogowych z użyciem retrofittingu w rzeczywistych warunkach eksploatacji
[ 1 ] Instytut Silników Spalinowych i Napędów, Wydział Inżynierii Lądowej i Transportu, Politechnika Poznańska | [ P ] pracownik
[ 1 ] Instytut Silników Spalinowych i Napędów, Wydział Inżynierii Lądowej i Transportu, Politechnika Poznańska | [ P ] pracownik
[ 1 ] Instytut Silników Spalinowych i Napędów, Wydział Inżynierii Lądowej i Transportu, Politechnika Poznańska | [ P ] pracownik
EN Particulate matter emission in real operating conditions from non-road vehicle engines after retrofitting
polski
- emisja
- pojazdy pozadrogowe
- cząstki stałe
- retrofitting
- filtr cząstek stałych
- emission
- non-road
- particulate matter
- retrofitting
- diesel particulate filter
PL Praca dotyczy oceny emisji cząstek stałych z silników pojazdów pozadrogowych z użyciem retrofittingu w rzeczywistych warunkach eksploatacji. W pierwszym etapie opisano czym jest grupa Non-Road Mobile Machinery i jakie są prognozy dotyczące ich emisyjności w kolejnych latach. W kolejnym etapie opisano badania emisji składników toksycznych spalin z dwóch maszyn NRMM oraz rejestracji ich punktów pracy przy pomocy aparatury PEMS (Portable Emission Measurement System) Na ich podstawie opracowano test NRSC–PUT, który w dalszej części pracy został wykorzystany do weryfikacji. Zależności struktury nośnika filtra zostały sprawdzone przez badania symulacji przepływu gazów wylotowych w środowisku Ansys. Proces weryfikacji wpływu filtrów na zawartość i właściwości cząstek w spalinach początkowo przeprowadzono na hamowni silnikowej, a następnie w rzeczywistych maszynach non-road. Ponadto dokonano porównania emisji PM i PN do maszyny fabrycznie wyposażonej w filtr cząstek stałych.
EN The doctoral thesis concerns the assessment of compliance with the standards of traditional off-road vehicles with the use of retrofitting in real operating conditions. In the first period of time, what is the Non-Road Mobile Machinery group and what are the forecasts regarding their emissivity in years. During the test, the emission of toxic exhaust products from NRMM machines and the recording of their operating points with the PEMS (Portable Emission Measurement System) apparatus. On their basis, the NRSC - PUT test was developed, which was later used for verification. The filter structure dependencies have been verified by simulating the outlet modes simulation study on the Ansys software. The process of checking the control tests for content and equipment in the exhaust gas initially on an engine dynamometer and then in actual non-road machines. Moreover, the comparison of PM and PN emissions for the machine factory equipped with oil filters was also made.
104
nauki inżynieryjne i techniczne
transport
DrOIN 2100
publiczny
Marianna Jacyna
Warszawa, Polska
04.11.2020
polski
publiczny
Jarosław Mamala
19.10.2020
polski
publiczny
rozprawa doktorska
Poznań, Polska
26.11.2020
Rada Dyscypliny Inżynieria Lądowa i Transport Politechniki Poznańskiej
doktor nauk inżynieryjno-technicznych w dyscyplinie: inżynieria lądowa i transport