W zależności od ilości danych do przetworzenia generowanie pliku może się wydłużyć.

Jeśli generowanie trwa zbyt długo można ograniczyć dane np. zmniejszając zakres lat.

Rozprawa doktorska

Pobierz BibTeX

Tytuł

Metoda oceny zrównoważonego rozwoju przedsiębiorstw

Autorzy

[ 1 ] Instytut Technologii Materiałów, Wydział Inżynierii Mechanicznej, Politechnika Poznańska | [ D ] doktorant

Promotor

[ 1 ] Instytut Technologii Materiałów, Wydział Inżynierii Mechanicznej, Politechnika Poznańska | [ P ] pracownik

Promotor pomocniczy

[ 1 ] Instytut Inżynierii Bezpieczeństwa i Jakości, Wydział Inżynierii Zarządzania, Politechnika Poznańska | [ P ] pracownik

Recenzenci

Wariant tytułu

EN Method for assessing the sustainable development of enterprises

Język

polski

Słowa kluczowe
PL
  • zrównoważony rozwój
  • społeczna odpowiedzialność biznesu
  • lean green
  • czynnik ludzki
  • dobre praktyki
EN
  • sustainability
  • corporate social responsibility
  • lean green
  • human factor
  • good practices
Streszczenie

PL Współczesne organizacje odchodzą od tradycyjnego modelu zarządzania i kierują się w stronę idei zrównoważonego rozwoju. Jak dowodzi literatura przedmiotu, koncepcją zarządzania będącą kwintesencją działalności przedsiębiorstw w duchu tej idei jest koncepcja Lean Green. Akcentowanie ogromnej roli czynnika ludzkiego w jej ramach oraz wzrastająca popularność idei Społecznej Odpowiedzialności Biznesu uprawniła Autora do zaproponowania podejścia Human Lean Green, na którym bazuje opracowana i przedstawiona w pracy metoda. Ocena odbywa się poprzez pomiar wskaźników uzyskanych z analizy odpowiedzi udzielonych na pytania przez reprezentantów badanych przedsiębiorstw, dotyczących stosowania dobrych praktyk w procesach produkcyjnych i/lub usługowych. Badanie prowadzone jest w trzech wymiarach: doskonalenia procesów (Lean), wpływu na środowisko naturalne (Green) oraz jakości i bezpieczeństwa miejsca pracy (Human). Nowatorskimi elementami metody są: wyodrębnienie modułu Human, położenie akcentu na dobre praktyki gwarantujące skuteczność działań oraz możliwość prowadzenia oceny zarówno przedsiębiorstw wytwórczych, jak i usługowych.

EN Contemporary organizations have been shifting away from the traditional management model toward the idea of sustainability. As evidenced by the literature, the management concept underlying the very essence of this idea is the Lean Green approach. Accentuation of the human factor within this concept and the growing popularity of the idea of Corporate Social Responsibility legitimized the author to propose the Human Lean Green approach – the foundation for the method developed and presented in dissertation. The evaluation involves measuring indicators obtained through the analysis of responses provided by representatives of the surveyed companies. Questions regarded the application of good practices in production and/or service processes. The survey has been conducted across three dimensions: improvement of processes (Lean), impact on the environment (Green) and workplace quality and safety (Human). Innovative aspects of the method, compared to those proposed so far, are separation of the Human module, emphasis on good practices to ensure efficiency of operations and the ability to perform evaluation work on both manufacturing and service enterprises.

Liczba stron

231

Dyscyplina naukowa (Ustawa 2.0)

nauki o zarządzaniu i jakości

Sygnatura rozprawy w wersji drukowanej

DrOIN 2340

Katalog on-line

to2024500762

Pełny tekst rozprawy doktorskiej

Pobierz plik

Poziom dostępu do pełnego tekstu

publiczny

Pierwsza recenzja

Halina Brdulak

Miejsce

Warszawa, Polska

Data

28.10.2023

Język

polski

Tekst recenzji

Pobierz plik

Poziom dostępu do recenzji

publiczny

Druga recenzja

Marcin Lis

Data

26.09.2023

Język

polski

Tekst recenzji

Pobierz plik

Poziom dostępu do recenzji

publiczny

Status rozprawy

rozprawa doktorska

Miejsce obrony

Poznań, Polska

Data obrony

23.01.2024

Jednostka nadająca tytuł

Rada Dyscypliny Nauki o Zarządzaniu i Jakości Politechniki Poznańskiej

Uzyskany tytuł

doktor nauk społecznych w dyscyplinie: nauki o zarządzaniu i jakości

Ta strona używa plików Cookies, w celu zapamiętania uwierzytelnionej sesji użytkownika. Aby dowiedzieć się więcej przeczytaj o plikach Cookies i Polityce Prywatności.