W zależności od ilości danych do przetworzenia generowanie pliku może się wydłużyć.

Jeśli generowanie trwa zbyt długo można ograniczyć dane np. zmniejszając zakres lat.

Rozprawa doktorska

Pobierz BibTeX

Tytuł

System zdalnej oceny emisji związków szkodliwych spalin z pojazdów szynowych i drogowych

Autorzy

[ 1 ] Instytut Silników Spalinowych i Napędów, Wydział Inżynierii Lądowej i Transportu, Politechnika Poznańska | [ P ] pracownik

Promotor

[ 1 ] Instytut Silników Spalinowych i Napędów, Wydział Inżynierii Lądowej i Transportu, Politechnika Poznańska | [ P ] pracownik

Recenzenci

Wariant tytułu

EN Non-contact exhaust emission assessment system from road and rail vehicles

Język

polski

Słowa kluczowe
PL
  • stężenia związków szkodliwych spalin
  • aparatura typu PEMS
  • brama emisyjna
  • teledetekcja
EN
  • concentration of harmful exhaust gases
  • PEMS equipment
  • emission gate
  • remote sensing
Streszczenie

PL W rozprawie doktorskiej przeprowadzono badania związków szkodliwych spalin w warunkach stacjonarnych oraz rzeczywistych. Pomiary przeprowadzono dla pojazdów osobowych wyposażonych w silniki zarówno o zapłonie iskrowym jak i samoczynnym oraz dla pojazdów szynowych. Badania obejmowały pomiary przy użyciu aparatury typu PEMS (Portable Emission Measurement System) oraz bramą emisyjną. Celem było przeprowadzenie badań na podstawie których następnie została wyznaczona procedura do rzetelnej i nieinwazyjnej oceny stężeń związków szkodliwych spalin z różnych typów pojazdów w ruchu, potwierdzonej badaniami zgodnymi rzeczywistymi warunkami eksploatacji. Na podstawie wcześniej przedstawionych rozważań przedstawiono propozycję autorskiej procedury badawczej pomiarów z wykorzystaniem bramy emisyjnej dla której sformułowano wytyczne dotyczące warunków otoczenia, warunków pomiarów oraz wartości granicznych, które ustalono na podstawie rozkładu normalnego oraz wykorzystaniu reguły trzech sigm.

EN In the doctoral dissertation, harmful exhaust gas compounds were tested in stationary and real conditions. The measurements were carried out for passenger vehicles equipped with both spark and compression ignition engines and for rail vehicles. The research included measurements using Portable Emission Measurement System equipment and an emission gate. The aim was to conduct research on the basis of which a procedure was then established for a reliable and non-invasive assessment of the concentration of harmful exhaust gases from various types of vehicles in motion, confirmed by tests consistent with actual operating conditions. Based on the previously presented considerations, a proposal was presented for the author's research procedure for measurements using an emission gate, for which guidelines were formulated regarding ambient conditions, measurement conditions and limit values, which were established on the basis of the normal distribution and the use of the three-sigma rule.

Liczba stron

129

Dyscyplina naukowa (Ustawa 2.0)

inżynieria lądowa, geodezja i transport

Pełny tekst rozprawy doktorskiej

Pobierz plik

Poziom dostępu do pełnego tekstu

publiczny

Pierwsza recenzja

Dorota Burchart

Miejsce

Katowice, Polska

Data

15.02.2024

Język

polski

Tekst recenzji

Pobierz plik

Poziom dostępu do recenzji

publiczny

Druga recenzja

Jarosław Korzeb

Miejsce

Warszawa, Polska

Data

04.03.2024

Język

polski

Tekst recenzji

Pobierz plik

Poziom dostępu do recenzji

publiczny

Trzecia recenzja

Hubert Kuszewski

Miejsce

Rzeszów, Polska

Data

01.03.2024

Język

polski

Tekst recenzji

Pobierz plik

Poziom dostępu do recenzji

publiczny

Status rozprawy

rozprawa doktorska

Miejsce obrony

Poznań, Polska

Data obrony

18.04.2024

Jednostka nadająca tytuł

Rada Dyscypliny Inżynieria Lądowa, Geodezja i Transport Politechniki Poznańskiej

Uzyskany tytuł

doktor nauk inżynieryjno-technicznych w dyscyplinie: inżynieria lądowa, geodezja i transport

Ta strona używa plików Cookies, w celu zapamiętania uwierzytelnionej sesji użytkownika. Aby dowiedzieć się więcej przeczytaj o plikach Cookies i Polityce Prywatności.