W zależności od ilości danych do przetworzenia generowanie pliku może się wydłużyć.

Jeśli generowanie trwa zbyt długo można ograniczyć dane np. zmniejszając zakres lat.

Rozprawa doktorska

Pobierz BibTeX

Tytuł

An Analysis of Load Bearing Capacity and Stiffness of Aluminium-Concrete Composite Elements Subjected to Bending

Autorzy

[ 1 ] Instytut Budownictwa, Wydział Inżynierii Lądowej i Transportu, Politechnika Poznańska | [ P ] pracownik

Promotor

[ 1 ] Instytut Budownictwa, Wydział Inżynierii Lądowej i Transportu, Politechnika Poznańska | [ P ] pracownik

Recenzenci

Wariant tytułu

PL Analiza nośności i sztywności zespolonych aluminiowo-betonowych elementów poddanych zginaniu

Język

angielski

Słowa kluczowe
EN
  • composite structures
  • shear connector
  • aluminium alloy
PL
  • konstrukcje zespolone
  • łącznik ścinany
  • stop aluminium
Streszczenie

EN The present dissertation discusses a novel composite beam, in which a concrete slab is poured into steel sheeting and connected with an aluminium beam using demountable shear connectors. The experimental work consisted of three main groups of tests: materials tests, shear connection tests and bending tests, and was followed by theoretical and numerical analyses. The short-term behaviour, load carrying-capacity, mode of failure, load-deflection and load-slip response of the aluminium-concrete composite beams with profiled sheeting and demountable shear connectors were investigated. The results of the experimental tests show that it is possible to ensure composite action between an aluminium beam and a concrete slab using developed shear connectors. In addition, non-linear 3D finite element (FE) models of the tested composite beam and the shear connection were developed and verified against the experimental results.

PL W rozprawie analizowano nowatorską belkę zespoloną, w której płyta betonowa wylewana jest na blasze stalowej i łączona z belką aluminiową za pomocą rozbieralnych łączników. Rozprawa zawiera analizę teoretyczną, eksperymentalną oraz numeryczną nośności i sztywności belek zespolonych aluminiowo-betonowych poddanych zginaniu i ich połączeń. Część badawcza pracy została podzielona na trzy grupy: badania materiałowe, badania połączeń ścinanych, badania belek zespolonych poddanych zginaniu. Na podstawie badań belek zespolonych oceniono ich zachowanie, nośność, rodzaj zniszczenia oraz ścieżki równowagi statycznej (siła-ugięcie, siła-poślizg). Wyniki badań eksperymentalnych wskazują, że możliwe jest zapewnienie zespolenia belki aluminiowej z płytą betonową za pomocą opracowanych i opatentowanych nowych łączników. Ponadto, opracowano i zweryfikowano na podstawie wyników eksperymentalnych nieliniowe trójwymiarowe modele numeryczne belki zespolonej aluminiowo-betonowej oraz jej połączenia.

Liczba stron

165

Dziedzina wg OECD

nauki inżynieryjne i techniczne

Dyscyplina naukowa (Ustawa 2.0)

inżynieria lądowa i transport

Sygnatura rozprawy w wersji drukowanej

DrOIN 2159

Katalog on-line

to2022500506

Pełny tekst rozprawy doktorskiej

Pobierz plik

Poziom dostępu do pełnego tekstu

publiczny

Pierwsza recenzja

Elżbieta Szmigiera

Miejsce

Warszawa, Polska

Data

02.09.2021

Język

polski

Tekst recenzji

Pobierz plik

Poziom dostępu do recenzji

publiczny

Druga recenzja

Tomasz Wróblewski

Miejsce

Szczecin, Polska

Data

09.09.2021

Język

polski

Tekst recenzji

Pobierz plik

Poziom dostępu do recenzji

publiczny

Status rozprawy

rozprawa doktorska

Miejsce obrony

Poznań, Polska

Data obrony

16.12.2021

Jednostka nadająca tytuł

Rada Dyscypliny Inżynieria Lądowa i Transport Politechniki Poznańskiej

Uzyskany tytuł

doktor nauk inżynieryjno-technicznych w dyscyplinie: inżynieria lądowa i transport

Ta strona używa plików Cookies, w celu zapamiętania uwierzytelnionej sesji użytkownika. Aby dowiedzieć się więcej przeczytaj o plikach Cookies i Polityce Prywatności.