Depending on the amount of data to process, file generation may take longer.

If it takes too long to generate, you can limit the data by, for example, reducing the range of years.

Article

Download file Download BibTeX

Title

Napęd z silnikiem reluktancyjnym przełączalnym z materiałów proszkowych - porównanie parametrów pracy z konstrukcją konwencjonalną

Authors

[ 1 ] Instytut Automatyki i Inżynierii Informatycznej, Wydział Elektryczny, Politechnika Poznańska | [ P ] employee

Title variant

EN Switched reluctance motor made from iron powder - comparison with standard construction

Year of publication

2013

Published in

Poznan University of Technology Academic Journals. Electrical Engineering

Journal year: 2013 | Journal number: Issue 75

Article type

scientific article

Publication language

polish

Keywords
PL
  • silnik reluktancyjny przełączalny
  • SRM
  • materiał magnetyczny
Abstract

PL W artykule przedstawiono wyniki badań porównawczych napędu silnika reluktancyjnego przełączalnego. Zdefiniowano tezę o poprawie właściwości energetycznych napędu SRM poprzez wprowadzenie nowoczesnego materiału konstrukcji obwodu magnetycznego z domieszkowanego, sproszkowanego żelaza w odniesieniu do klasycznej konstrukcji z izolowanych, walcowanych blach. Określono cel i motywację badań bazując na ogólnych opisach właściwości porównywanych materiałów magnetycznych. Przedstawiono strukturę autorskiego napędu wraz z osiągnięciami w implementacji algorytmów sterowania implikujących możliwość obiektywnego porównania jako tematu niniejszej publikacji. Opisano stanowisko badawcze, metodologię badań oraz dokonano opracowania wyników badań z naciskiem na aspekt energetyczny w zakresie charakterystyk statycznych oraz dynamicznych. W podsumowaniu podjęto próbę określenia słuszności postawionej tezy oraz zakreślono obszar dalszych prac badawczych.

EN In the article, there were presented comparison results of switched reluctance motor drive made from different materials. There was an assumption made that energy efficiency could be increased by new magnetic circuit material introduction. This modem, innovative material based on iron powder was in the opposite to the classic, standard construction made from stack of metal sheets. There were goals and motivation described in the article as the general properties of compared magnetic materials were. Structure of the original drive and control algorithms achievements were shown. Introduced, dedicated control system was the base for objective comparison. Research methodology was described as the research stand with its components was. Comparison results in the range of static and dynamic drive performance were analyzed. Conclusions were provided and increase of the energy efficiency in the new magnetic circuit material of SRM was confirmed.

Pages (from - to)

63 - 70

Presented on

Computer Applications in Electrical Engineering 2013, 15-16.04.2013, Poznań, Polska

Full text of article

Download file

Access level to full text

public

Ministry points / journal

9

This website uses cookies to remember the authenticated session of the user. For more information, read about Cookies and Privacy Policy.