Depending on the amount of data to process, file generation may take longer.

If it takes too long to generate, you can limit the data by, for example, reducing the range of years.

Article

Download file Download BibTeX

Title

Diagnoza kultury organizacyjnej przedsiębiorstwa usługowego

Authors

[ 1 ] Katedra Zarządzania Produkcją i Logistyki, Wydział Inżynierii Zarządzania, Politechnika Poznańska | [ P ] employee

Title variant

EN Diagnosis of organizational culture of the basis of the service company

Year of publication

2013

Published in

Zeszyty Naukowe Politechniki Poznańskiej. Organizacja i Zarządzanie

Journal year: 2013 | Journal number: nr 59

Article type

scientific article

Publication language

polish

Keywords
PL
  • kultura organizacyjna
  • diagnoza
  • zmiany w przedsiębiorstwie
  • metoda badawcza
  • organizacja
Abstract

PL W opracowaniu przedstawiono diagnozę kultury organizacyjnej w dużym przedsiębiorstwie usługowym. Dokonano jej z zastosowaniem modelu wartości konkurujących. W celu uzyskania danych posłużono się formularzem Camerona i Quinna. We wnioskach z badań ukazano potencjał, który można wykorzystać w celu dokonania zmian w przedsiębiorstwie. W pierwszej części artykułu opisano istotę kultury organizacyjnej, przedstawiono sposoby jej diagnozowania i kształtowania w celu wspomagania decyzji dotyczących zmian w przedsiębiorstwie. Druga część zawiera analizę i interpretację utworzonego profilu kultury organizacyjnej. W podsumowaniu zaproponowano przebieg i program zmian w przedsiębiorstwie w kontekście pożądanej kultury organizacyjnej.

EN The organizational culture doesn’t arise suddenly, is formed over a long period of time, is bom from the interaction of its founding philosophy and experience of its members. An important factor determining the success of the company’s is organizational culture that supports the realization of the strategy and shapes the company’s image. The multiplicity of factors influencing the organizational culture and variety of subcultures expects researchers of this phenomenon to define precisely the research subject and the research boundaries. Aim of this study is to determine the cultural basis for the changes in the company.

Pages (from - to)

5 - 17

License type

CC BY-SA (attribution - share alike)

Full text of article

Download file

Access level to full text

public

Ministry points / journal

10

This website uses cookies to remember the authenticated session of the user. For more information, read about Cookies and Privacy Policy.