W zależności od ilości danych do przetworzenia generowanie pliku może się wydłużyć.

Jeśli generowanie trwa zbyt długo można ograniczyć dane np. zmniejszając zakres lat.

Artykuł

Pobierz BibTeX

Tytuł

Zastosowanie analizy częstotliwościowej sygnału drganiowego do oceny luzu w układzie zawieszenia samochodu

Autorzy

[ 1 ] Instytut Silników Spalinowych i Transportu, Wydział Maszyn Roboczych i Transportu, Politechnika Poznańska | [ P ] pracownik

Wariant tytułu

EN Application of frequency analysis of the vibration signal to evaluating clearance of vehicle suspension elements

Rok publikacji

2013

Opublikowano w

Journal of Mechanical and Transport Engineering

Rocznik: 2013 | Tom: vol. 65 | Numer: no. 2

Typ artykułu

artykuł naukowy

Język publikacji

polski

Słowa kluczowe
PL
  • diagnostyka wibroakustyczna
  • zawieszenie pojazdu
Streszczenie

PL W artykule przedstawiono możliwości wykorzystania parametrów sygnału drganiowego do oceny luzu mocowania elementów zawieszenia do karoserii w samochodzie osobowym. Zaproponowano zastosowanie analizy widmowej sygnału drganiowego do określenia pasma częstotliwości związanego z drganiami własnymi nadwozia spowodowanymi przez uderzenia elementów zawieszenia pojazdu w przypadku wystąpienia luzów w mocowaniu zawieszenia. Opisano modele diagnostyczne umożliwiające szacowanie luzu mocowania amortyzatora do nadwozia.

EN This paper presents the possibilities in using of vibration signal parameters to evaluate the clearance in fastening of suspension elements to the body of an automobile. The spec-trum of the vibration signal applied to determine the frequency band associated with the respective body vibration generated by the impact of the suspension vehicle.

Strony (od-do)

37 - 44

DOI

10.21008/j.2449-920X.2013.65.2.04

Punktacja Ministerstwa / czasopismo

6

Ta strona używa plików Cookies, w celu zapamiętania uwierzytelnionej sesji użytkownika. Aby dowiedzieć się więcej przeczytaj o plikach Cookies i Polityce Prywatności.