Depending on the amount of data to process, file generation may take longer.

If it takes too long to generate, you can limit the data by, for example, reducing the range of years.

Article

Download file Download BibTeX

Title

Analiza stanów pracy hybrydowego silnika synchronicznego o rozruchu bezpośrednim

Authors

[ 1 ] Instytut Elektrotechniki i Elektroniki Przemysłowej, Wydział Elektryczny, Politechnika Poznańska | [ P ] employee

Title variant

EN Analysis of operating modes of line start synchronous hybrid motor

Year of publication

2012

Published in

Poznan University of Technology Academic Journals. Electrical Engineering

Journal year: 2012 | Journal number: Issue 72

Article type

scientific article

Publication language

polish

Keywords
PL
  • hybrydowy silnik synchroniczny
  • silniki synchroniczne
  • silnik synchroniczny o rozruchu bezpośrednim
Abstract

PL W artykule rozpatrzono silnik synchroniczny z magnesami łukowymi umieszczonymi w wirniku i obwodem magnetycznym wykonanym z materiału proszkowego Somaloy 500. Model symulacyjny silnika utworzono w środowisku Maxwell v. 13. W celu zapewnienia rozruchu własnego w wirniku umieszczono pręty klatki rozruchowej. W opracowanym modelu dokonano parametryzacji geometrii zarówno prętów klatki, jaki i magnesów trwałych. Przedstawiono wybrane wyniki obliczeń symulacyjnych. Przeprowadzono wstępną optymalizację kształtu magnesów i prętów w wirniku. Szczególną uwagę zwrócono na te wymiary magnesu, które mają największy wpływ na parametry funkcjonalne rozpatrywanego silnika.

EN The article deal with analysis of the line start synchronous motor with the arc magnets placed inside the rotor and the magnetic circuit made of a material powder Somaloy 500. The field-circuit model of the considered motor has been elaborated in the Maxwell v. 13 environment. In order obtain line start abilities in the rotor the squirrel-cage was placed. To perform analysis in the elaborated model the geometries of the squirrel-cage bars and magnets have been parameterized. The selected simulation results of starting up and steady state operation have been presented. A preliminary optimization of magnets and bars shape has been carried out. Particular attention was paid to the dimensions of the magnet, which have the greatest impact on functional parameters of the motor in the steady state operation.

Pages (from - to)

83 - 92

Full text of article

Download file

Access level to full text

public

This website uses cookies to remember the authenticated session of the user. For more information, read about Cookies and Privacy Policy.