Depending on the amount of data to process, file generation may take longer.

If it takes too long to generate, you can limit the data by, for example, reducing the range of years.

Article

Download file Download BibTeX

Title

The comparison of harmful exhaust components from 1.9 and 2.0 JTD engines in real operating conditions

Authors

[ 1 ] Instytut Silników Spalinowych i Transportu, Wydział Maszyn Roboczych i Transportu, Politechnika Poznańska | [ P ] employee | [ D ] phd student

Scientific discipline (Law 2.0)

[2.7] Civil engineering and transport

Title variant

PL Porównanie emisji związków szkodliwych z silników 1.9 i 2.0 JTD w rzeczywistych warunkach eksploatacji

Year of publication

2018

Published in

Journal of Mechanical and Transport Engineering

Journal year: 2018 | Journal volume: vol. 70 | Journal number: no. 1

Article type

scientific article

Publication language

english

Keywords
EN
  • exhaust emission
  • JTD engine
  • SEMTECH DS
  • RDE
PL
  • RDE
  • PEMS
  • normy EURO
  • emisja
Abstract

EN This article presents a comparison of CO2, CO and NOx emission from Saab 9-3 1.9 JTD and Fiat Bravo 2.0 JTD engines. The tests were conducted on the same route and reflect real driving emission from following passenger cars. Fiat Bravo engine is an evolution of 1.9 engine redeveloped to meet EURO 5 requirements. Despite cylinder diameter enlargement and increased fuel consumption harmful exhaust gases components were significantly reduced. Both of the engines had not exceeded the considered regulations. The results were obtained using SEMTECH DS device from PEMS (Portable Emissions Measurement System).

PL W artykule przedstawiono porównanie emisji CO, CO2 oraz NOx dla dwóch pojazdów: Saab 9-3 z silnikiem 1.9 JTD oraz Fiat Bravo, którego silnik 2.0 JTD jest ewolucją wymienionego powyżej. Testy przeprowadzone zostały na tej samej trasie i odzwierciedlają rzeczywiste warunki ruchu dla danych pojazdów osobowych. Oprócz powiększenia średnicy cylindra o 1 mm innowacji poddano także zawór recyrkulacji spalin w celu spełnienia wymagań normy EURO 5. Oprócz limitu emisji NOx przekroczonej przez silnik Saaba pozostałe składniki pozostały w normie. Wyniki uzyskano za pośrednictwem aparatury SEMTECH DS z grupy PEMS (Portable Emissions Measurement System).

Pages (from - to)

25 - 38

DOI

10.21008/j.2449-920X.2018.70.1.03

URL

http://jmte.put.poznan.pl/index.php/jmte/article/view/59/46

Full text of article

Download file

Access level to full text

public

Ministry points / journal

6

Ministry points / journal in years 2017-2021

6

This website uses cookies to remember the authenticated session of the user. For more information, read about Cookies and Privacy Policy.