Depending on the amount of data to process, file generation may take longer.

If it takes too long to generate, you can limit the data by, for example, reducing the range of years.

Article

Download file Download BibTeX

Title

Analysis of the use of a hybrid drive system in urban traffic conditions

Authors

[ 1 ] Instytut Silników Spalinowych i Transportu, Wydział Inżynierii Transportu, Politechnika Poznańska | [ P ] employee | [ D ] phd student

Scientific discipline (Law 2.0)

[2.7] Civil engineering and transport

Title variant

PL Analiza wykorzystania układu napędu hybrydowego w warunkach ruchu miejskiego

Year of publication

2018

Published in

Journal of Mechanical and Transport Engineering

Journal year: 2018 | Journal volume: vol. 70 | Journal number: no. 3

Article type

scientific article

Publication language

english

Keywords
EN
  • hybrid vehicle
  • drive modes
  • energy flow
PL
  • napęd hybrydowy
  • tryby jazdy
  • przepływ energii
Abstract

EN The continued reduction of fuel consumption by vehicles leads to an increase in the share of hybrid and electric vehicle drives in the automotive market. There are many approaches, such as to focus only on the introduction of electric vehicles, however, using this type of drive requires additional infrastructure, reconstruction of many systems and has a long charging time, with which consumers are not entirely satisfied. Therefore, one of the leading types of passenger car drives is currently a hybrid drive. It does not require reconstruction of the entire infrastructure, only changes in vehicle drive systems. The costs related to this are relatively small compared to, for example, the construction of a network of new charging stations. Knowing the electric drive operating share in a vehicle with a hybrid system is used as a determinant of the profitability of using electric drives. The article estimated the share of electric and hybrid mode operation in urban traffic conditions. The research object was a Toyota C-HR vehicle equipped with a fourth generation hybrid drive. The analysis of the drive's operation allowed to determine the conditions of energy flow and determine the share of electric mode operation in the total driving time and in relation to the distance travelled.

PL Ograniczanie zużycia paliwa przez pojazdy prowadzi do zwiększenia udziału napędów hybrydowych i elektrycznych w rynku pojazdów. Istnieje wiele pomysłów, aby skupić się tylko i wyłącznie na wprowadzeniu pojazdów elektrycznych, jednakże ten rodzaj napędu wymaga dodatkowej infrastruktury, przebudowy wielu systemów oraz charakteryzuje się długim czasem ładowania, z czego nie do końca zadowoleni są konsumenci. Dlatego obecnie jednym z wiodących rodzajów napędów pojazdów osobowych jest napęd hybrydowy. Nie wymaga on przebudowy całej infrastruktury, jedynie zmian w układach napędowych pojazdów. Koszty z tym związane są relatywnie małe, w porównaniu do np. do budowy sieci nowych stacji ładowania. Znajomość udziału pracy napędu elektrycznego w pojeździe z układem hybrydowym jest wyznacznikiem opłacalności stosowania napędów elektrycznych. W pracy oszacowano udział pracy trybu elektrycznego i hybrydowego w warunkach ruchu miejskiego. Obiektem badawczym był pojazd marki Toyota C-HR wyposażony w napęd hybrydowy czwartej generacji. Analiza pracy napędu pozwoliła na określenie warunków przepływu energii oraz ustalenie udziału pracy trybu elektrycznego w całkowitym czasie jazdy oraz w odniesieniu do przebytej drogi.

Pages (from - to)

67 - 77

DOI

10.21008/j.2449-920X.2018.70.3.06

URL

http://jmte.put.poznan.pl/index.php/jmte/article/view/70/63

Open Access Mode

publisher's website

Open Access Text Version

final published version

Date of Open Access to the publication

at the time of publication

Full text of article

Download file

Access level to full text

public

Ministry points / journal

6

Ministry points / journal in years 2017-2021

6

This website uses cookies to remember the authenticated session of the user. For more information, read about Cookies and Privacy Policy.