W zależności od ilości danych do przetworzenia generowanie pliku może się wydłużyć.

Jeśli generowanie trwa zbyt długo można ograniczyć dane np. zmniejszając zakres lat.

Artykuł

Pobierz plik Pobierz BibTeX

Tytuł

Influence of stepped piston bearing surface on friction loss in rail combustion engine

Autorzy

[ 1 ] Instytut Silników Spalinowych i Transportu, Wydział Maszyn Roboczych i Transportu, Politechnika Poznańska | [ D ] doktorant

Wariant tytułu

PL Wpływ schodkowego profilu powierzchni nośnej tłoka na straty tarcia kolejowego silnika spalinowego

Rok publikacji

2017

Opublikowano w

Journal of Mechanical and Transport Engineering

Rocznik: 2017 | Tom: vol. 69 | Numer: no. 3

Typ artykułu

artykuł naukowy

Język publikacji

angielski

Słowa kluczowe
EN
  • combustion engine
  • piston
  • friction losses
PL
  • silnik spalinowy
  • tłok
  • straty tarcia
Streszczenie

EN In designing railway combustion engines, the key objective is to reduce fuel consumption. The way to achieve this objective is reduction of friction losses in the piston – cylinder node, which is the main in combustion engine. The analysis subjected railway engine DZC6 produce by Anglo Belgian Corporation, where on the basis of the parameters was carried out simulations for pistons with revised microgeometry bearing surface.

PL W projektowaniu współczesnych kolejowych silników spalinowych, kluczowym warunkiem jest uzyskanie niskiego zużycia paliwa. Drogą do spełnienia tego założenia jest redukcja strat tarcia w węźle tłok–cylinder, który stanowi główny węzeł silnika spalinowego. W artykule, analizie poddany został zmodyfikowany tłok ze zmienioną mikrogeometrią powierzchni nośnej, pochodzący z silnika kolejowego DZC6 produkcji Anglo Belgian Corporation, gdzie na podstawie jego parametrów pracy przeprowadzono symulacje strat tarcia.

Strony (od-do)

15 - 20

DOI

10.21008/j.2449-920X.2017.69.3.02

Pełny tekst artykułu

Pobierz plik

Poziom dostępu do pełnego tekstu

publiczny

Punktacja Ministerstwa / czasopismo

6

Punktacja Ministerstwa / czasopismo w ewaluacji 2017-2021

6

Ta strona używa plików Cookies, w celu zapamiętania uwierzytelnionej sesji użytkownika. Aby dowiedzieć się więcej przeczytaj o plikach Cookies i Polityce Prywatności.