Depending on the amount of data to process, file generation may take longer.

If it takes too long to generate, you can limit the data by, for example, reducing the range of years.

Article

Download file Download BibTeX

Title

Gen-Y Urban entrepreneurship: a strategic perspective from the post-economic transition – the example of Poland

Authors

Title variant

PL Przedsiębiorczość miejska pokolenia Y: strategiczna perspektywa z transformacji post-gospodarczej na przykładzie Polski

Year of publication

2019

Published in

Zeszyty Naukowe Politechniki Poznańskiej. Organizacja i Zarządzanie

Journal year: 2019 | Journal number: nr 79

Article type

scientific article

Publication language

english

Keywords
EN
  • Generation Y
  • the Millennials
  • Youth Entrepreneurship
  • Urban Design
  • strategic management
PL
  • pokolenie Y
  • millenialsi
  • przedsiębiorczość młodych
  • miejski design
  • zarządzanie strategiczne
Abstract

EN This paper seeks to examine and explore the strategic approach towards Generation Y in the municipalities of selected cities in Poland. The question at hand was if the needs of this generation are explicitly reflected and addressed in the strategic documents. A sample of 67 documents from 21 cities was used and an assessment scoring tool was developed. The research allowed for the indication of a number of barriers that need to be addressed in the design of city strategies. To explore the opportunities for creative and innovative companies’ development to be key resources for urban entrepreneurship, it is crucial to increase awareness among decision makers in local governments aimed at better catering to the needs of Millennials.

PL Niniejsza praca ma na celu zbadanie oraz analizę tego, jak władze samorządowe w wybranych miastach Polski reagują na potrzeby przedstawicieli pokolenia Y na poziomie strategicznym. Pytanie badawcze sformułowano w następujący sposób: czy potrzeby tego pokolenia są wyraźnie odzwierciedlone i uwzględnione w dokumentach strategicznych. W badaniu wykorzystano 67 dokumentów strategicznych z 21 miast, a także opracowano narzędzie analityczne służące do ich oceny punktowej. Przeprowadzone przez autorów badania pozwoliły na wskazanie szeregu barier, które należy uwzględnić przy opracowywaniu strategii miast. W celu wykorzystania możliwości kreatywnych i innowacyjnych przedsiębiorstw jako kluczowych zasobów dla przedsiębiorczości w miastach, istotne jest zwiększenie świadomości decydentów w samorządach lokalnych o konieczności zaspokajania potrzeb millenialsów.

Pages (from - to)

47 - 65

DOI

10.21008/j.0239-9415.2019.079.04

License type

CC BY-SA (attribution - share alike)

Full text of article

Download file

Access level to full text

public

Ministry points / journal

20

Ministry points / journal in years 2017-2021

40

This website uses cookies to remember the authenticated session of the user. For more information, read about Cookies and Privacy Policy.