W zależności od ilości danych do przetworzenia generowanie pliku może się wydłużyć.

Jeśli generowanie trwa zbyt długo można ograniczyć dane np. zmniejszając zakres lat.

Artykuł

Pobierz plik Pobierz BibTeX

Tytuł

Gen-Y Urban entrepreneurship: a strategic perspective from the post-economic transition – the example of Poland

Autorzy

Wariant tytułu

PL Przedsiębiorczość miejska pokolenia Y: strategiczna perspektywa z transformacji post-gospodarczej na przykładzie Polski

Rok publikacji

2019

Opublikowano w

Zeszyty Naukowe Politechniki Poznańskiej. Organizacja i Zarządzanie

Rocznik: 2019 | Numer: nr 79

Typ artykułu

artykuł naukowy

Język publikacji

angielski

Słowa kluczowe
EN
  • Generation Y
  • the Millennials
  • Youth Entrepreneurship
  • Urban Design
  • strategic management
PL
  • pokolenie Y
  • millenialsi
  • przedsiębiorczość młodych
  • miejski design
  • zarządzanie strategiczne
Streszczenie

EN This paper seeks to examine and explore the strategic approach towards Generation Y in the municipalities of selected cities in Poland. The question at hand was if the needs of this generation are explicitly reflected and addressed in the strategic documents. A sample of 67 documents from 21 cities was used and an assessment scoring tool was developed. The research allowed for the indication of a number of barriers that need to be addressed in the design of city strategies. To explore the opportunities for creative and innovative companies’ development to be key resources for urban entrepreneurship, it is crucial to increase awareness among decision makers in local governments aimed at better catering to the needs of Millennials.

PL Niniejsza praca ma na celu zbadanie oraz analizę tego, jak władze samorządowe w wybranych miastach Polski reagują na potrzeby przedstawicieli pokolenia Y na poziomie strategicznym. Pytanie badawcze sformułowano w następujący sposób: czy potrzeby tego pokolenia są wyraźnie odzwierciedlone i uwzględnione w dokumentach strategicznych. W badaniu wykorzystano 67 dokumentów strategicznych z 21 miast, a także opracowano narzędzie analityczne służące do ich oceny punktowej. Przeprowadzone przez autorów badania pozwoliły na wskazanie szeregu barier, które należy uwzględnić przy opracowywaniu strategii miast. W celu wykorzystania możliwości kreatywnych i innowacyjnych przedsiębiorstw jako kluczowych zasobów dla przedsiębiorczości w miastach, istotne jest zwiększenie świadomości decydentów w samorządach lokalnych o konieczności zaspokajania potrzeb millenialsów.

Strony (od-do)

47 - 65

DOI

10.21008/j.0239-9415.2019.079.04

Typ licencji

CC BY-SA (uznanie autorstwa - na tych samych warunkach)

Pełny tekst artykułu

Pobierz plik

Poziom dostępu do pełnego tekstu

publiczny

Punktacja Ministerstwa / czasopismo

20

Punktacja Ministerstwa / czasopismo w ewaluacji 2017-2021

40

Ta strona używa plików Cookies, w celu zapamiętania uwierzytelnionej sesji użytkownika. Aby dowiedzieć się więcej przeczytaj o plikach Cookies i Polityce Prywatności.