Depending on the amount of data to process, file generation may take longer.

If it takes too long to generate, you can limit the data by, for example, reducing the range of years.

Article

Download file Download BibTeX

Title

Information quality management: a new method of contradiction modelling

Authors

[ 1 ] Instytut Inżynierii Bezpieczeństwa i Jakości, Wydział Inżynierii Zarządzania, Politechnika Poznańska | [ P ] employee

Scientific discipline (Law 2.0)

[6.6] Management and quality studies

Title variant

PL Zarządzanie jakością informacji: nowa metoda modelowania sprzeczności

Year of publication

2020

Published in

Zeszyty Naukowe Politechniki Poznańskiej. Organizacja i Zarządzanie

Journal year: 2020 | Journal number: nr 81

Article type

scientific article

Publication language

english

Keywords
EN
  • Information Quality Management
  • Marketing
  • Qualitology
  • Grey Incidence Analysis
  • OTSM model of TRIZ contradiction
PL
  • zarządzanie jakością informacji
  • marketing
  • kwalitologia
  • Grey Incidence Analysis
  • OTSM model of TRIZ contradiction
Abstract

EN The purpose of this work is to develop a method for modelling contradictions that emerge when evaluating the quality of marketing information. The work refers to the basics of Qualitology, the science of quality. The essence of the Principle of Quality Mapping and the Principle of Quality Evaluation of objects was presented, turning attention to the problem of qualitative contradictions. The marketing information quality model was defined and the method for testing and assessing the quality of marketing information was adopted. A model of qualitative contradictions emerging while improving the quality of marketing information has been developed. The sequences of actions leading to the identification and arrangement of qualitative contradictions in relation to their impact on the quality of marketing information have been determined. Methods for solving qualitative contradictions have been indicated. While designing the above activities, Grey System Theory and Relations and Regression Theory were referred to at the stage of identification and ordering of qualitative contradictions, and to the Theory of Inventive Problem Solving at the stage of defining methods of solving the problem of quality contradictions for improving the quality of marketing information. Directions for further research and improvement of the method are indicated, in order to improve the management of marketing information quality.

PL Celem pracy jest opracowanie metody modelowania sprzeczności, które wyłaniają się przy wartościowaniu jakości informacji marketingowej. W artykule odwołano się do podstaw kwalitologii, nauki o jakości. Przedstawiono istotę zasady jakościowego odwzorowania i zasady wartościowania jakości przedmiotów, zwracając uwagę na problem sprzeczności jakościowych. Określono model jakości informacji marketingowej i przyjęto metodę badania i oceny stanu jakości informacji marketingowej. Opracowano model sprzeczności jakościowych wyłaniających się przy doskonaleniu wartościowanej jakości informacji marketingowej. Określono sekwencje działań prowadzących do identyfikacji i uporządkowania sprzeczności jakościowych względem ich wpływu na stan jakości informacji marketingowej. Wskazano metody rozwiązania sprzeczności jakościowych. Projektując powyższe działania, odwołano się do podstaw teorii szarych systemów oraz teorii relacji i regresji na etapie identyfikacji i porządkowania sprzeczności jakościowych, a także do teorii rozwiązywania zagadnień wynalazczych na etapie określania metod rozwiązania problemu sprzeczności jakościowych w celu doskonalenia jakości informacji marketingowej. W ostatniej części pracy wskazano kierunek dalszych badań prowadzących do doskonalenia zarządzania jakością informacji marketingowej.

Pages (from - to)

141 - 158

DOI

10.21008/j.0239-9415.2020.081.10

License type

CC BY-SA (attribution - share alike)

Full text of article

Download file

Access level to full text

public

Ministry points / journal

20

Ministry points / journal in years 2017-2021

40

This website uses cookies to remember the authenticated session of the user. For more information, read about Cookies and Privacy Policy.