Depending on the amount of data to process, file generation may take longer.

If it takes too long to generate, you can limit the data by, for example, reducing the range of years.

Article

Download file Download BibTeX

Title

Znajomość wykorzystania internetowych metod promocji firmy przez studentów jako przyszłych przedsiębiorców

Authors

[ 1 ] Instytut Zarządzania i Systemów Informacyjnych, Wydział Inżynierii Zarządzania, Politechnika Poznańska | [ P ] employee

Scientific discipline (Law 2.0)

[6.6] Management and quality studies

Title variant

EN Knowledge of The Use of Online Marketing Methods of Students as Future Entrepreneurs

Year of publication

2021

Published in

Zeszyty Naukowe Politechniki Poznańskiej. Organizacja i Zarządzanie

Journal year: 2021 | Journal number: nr 83

Article type

scientific article

Publication language

polish

Keywords
PL
  • studenci
  • marketing
  • witryna internetowa
  • marketing internetowy
  • Internet
  • Google Analytics
EN
  • students
  • marketing
  • Internet
  • website
  • online marketing
  • Google Analytics
Abstract

PL Pandemia oraz wynikające z niej ograniczenia, w tym praca realizowana przez pracowników przez Internet w ramach tzw. home office, odmieniły charakter pracy wielu pracowników, jak i ich sposób korzystania z Internetu. W konsekwencji osoby odpowiedzialne w przedsiębiorstwach za promocję zauważyły, że fokus marketingowy przesuwa się zdecydowanie w stronę internautów. W tym celu dokonano analizy, czy i w jaki sposób studenci jako aktywni i potencjalni przedsiębiorcy potrafią sobie radzić w warunkach wolnego rynku, na którym coraz większe znaczenie zdobywa umiejętność identyfikacji obiecujących narzędzi promocji internetowej i ich skutecznego wykorzystania. Przeprowadzone badania wskazują jednoznacznie na wzrastającą znajomość dostępnych narzędzi cyfrowych wspomagających procesy marketingowe wśród studentów – potencjalnych i aktywnych przedsiębiorców. Przytaczane przez nich argumenty przemawiające za posługiwaniem się witryną internetową jako punktem wyjścia do wszelkich działań marketingowych – tudzież jej całkowitym porzuceniem lub zrezygnowaniem na rzecz innych metod promocji internetowej – wskazują na umiejętność dostosowania się do potrzeb konsumentów zgodnie z charakterem wykonywanej działalności.

EN The pandemic and the resulting limitations, including work carried out by employees over the Internet as part of the so-called home office, changed the nature of work of many employees and their way of using the Internet. As a consequence, people responsible for promotion in enterprises noticed that the marketing focus shifted significantly towards Internet users. The article analyzes whether and how students, as active and potential entrepreneurs, are able to cope in the conditions of the free market, where the ability to identify promising tools of Internet promotion and their effective use is becoming increasingly important. The conducted research clearly shows a growing awareness of the available digital tools supporting marketing processes among students, the potential and active entrepreneurs. The arguments cited by them in favor of using the website as a starting point for any marketing activities – as well as abandoning it completely or giving up other methods of Internet promotion – indicate the ability to adapt to the needs of consumers in accordance with the nature of the activity performed.

Pages (from - to)

143 - 153

DOI

10.21008/j.0239-9415.2021.083.09

URL

https://zeszyty.fem.put.poznan.pl/Znajomosc-wykorzystania-internetowych-metod-promocji-firmy-przez-studentow-jako-przyszlych,144213,0,1.html

License type

CC BY-SA (attribution - share alike)

Full text of article

Download file

Access level to full text

public

Ministry points / journal

40

Ministry points / journal in years 2017-2021

40

This website uses cookies to remember the authenticated session of the user. For more information, read about Cookies and Privacy Policy.