Depending on the amount of data to process, file generation may take longer.

If it takes too long to generate, you can limit the data by, for example, reducing the range of years.

Article

Download file Download BibTeX

Title

The use of analytical marketing as an opportunity for business development. A casy study

Authors

[ 1 ] Instytut Inżynierii Bezpieczeństwa i Jakości, Wydział Inżynierii Zarządzania, Politechnika Poznańska | [ 2 ] Wydział Inżynierii Zarządzania, Politechnika Poznańska | [ P ] employee

Scientific discipline (Law 2.0)

[6.6] Management and quality studies

Title variant

PL Wykorzystanie marketingu analitycznego szansą na rozwój przedsiębiorstw. Analiza przypadku

Year of publication

2021

Published in

Zeszyty Naukowe Politechniki Poznańskiej. Organizacja i Zarządzanie

Journal year: 2021 | Journal number: nr 84

Article type

scientific article

Publication language

english

Keywords
EN
  • marketing
  • analytical marketing
  • 7P marketing
PL
  • marketing
  • marketing analityczny
  • marketing 7P
Abstract

EN Analytical marketing is increasingly a topic of research for scholars because it plays an important role in building the competitiveness of companies. Nowadays, it is difficult to strike a balance between maintaining satisfactory financial results and number of clients, and at the same time taking care of the company’s image. The purpose of the study is to prove that the use of specific research tools, continuous measurement and analysis of selected parameters of the company’s functioning in marketing terms and the presentation of a real reference state, is an opportunity for the company’s development. The case study presented in this article concerns a family company with many years of experience, operating in the sports industry, both in terms of trade and services. In the research process, the most relevant parameters for the analysis of the marketing activity were extracted: the takings, the margin, the number of units sold, the inputs, the conversion rate and the UPT. As a result of the analysis, conclusions were drawn and solutions regarding analytical marketing and general functioning were suggested. These solutions can directly influence the company’s financial results and the effectiveness of reaching the target group of recipients and improve the company’s image. By using information on the value of the studied parameters, it is possible to significantly improve the condition of the company.

PL Marketing analityczny jest coraz częściej tematem badań naukowców, ponieważ odgrywa ważną rolę w budowaniu konkurencyjności przedsiębiorstw. Obecnie trudno jest znaleźć złoty środek pozwalający na utrzymanie na satysfakcjonującym poziomie wyniku finansowego i liczby klientów, dbając jednocześnie o wizerunek firmy. Celem opracowania jest udowodnienie, że korzystanie z określonych narzędzi badawczych, nieustanny pomiar i analiza wybranych parametrów funkcjonowania firmy w ujęciu marketingowym oraz przedstawienie realnego stanu odniesienia są dla przedsiębiorstwa szansą na rozwój. Przedstawiona w artykule analiza przypadku (case study) dotyczy firmy rodzinnej z wieloletnim doświadczeniem, działającej w branży sportowej zarówno w zakresie handlowym, jak i usługowym. W procesie badawczym wyodrębniono najistotniejsze parametry dla analizy działalności marketingowej, takie jak utarg, marża, liczba sprzedanych sztuk, wejścia, konwersja i UPT. Po analizie wyciągnięto wnioski i zaproponowano rozwiązania z zakresu marketingu analitycznego i ogólnego funkcjonowania przedsiębiorstwa, które nie były dotąd stosowane, a mogą bezpośrednio wpłynąć na podwyższenie wyniku finansowego, skuteczność trafienia do grupy docelowych odbiorców i poprawę wizerunku. Wykazano, że wykorzystując informacje o wartości badanych parametrów, można znacznie poprawić kondycję przedsiębiorstwa.

Pages (from - to)

177 - 199

DOI

10.21008/j.0239-9415.2021.084.11

License type

CC BY-SA (attribution - share alike)

Open Access Mode

publisher's website

Open Access Text Version

final published version

Date of Open Access to the publication

at the time of publication

Full text of article

Download file

Access level to full text

public

Ministry points / journal

40

Ministry points / journal in years 2017-2021

40

This website uses cookies to remember the authenticated session of the user. For more information, read about Cookies and Privacy Policy.