Depending on the amount of data to process, file generation may take longer.

If it takes too long to generate, you can limit the data by, for example, reducing the range of years.

Chapter

Download BibTeX

Title

Gry video jako wirtualne środowisko kreacji urbanistycznej – studium przypadku

Authors

[ 1 ] Instytut Architektury, Urbanistyki i Ochrony Dziedzictwa, Wydział Architektury, Politechnika Poznańska | [ P ] employee

Scientific discipline (Law 2.0)

[2.1] Architecture and urban planning

Year of publication

2022

Chapter type

chapter in monograph

Publication language

polish

Keywords
PL
  • gry video
  • kompozycja urbanistyczna
  • struktura urbanistyczna
  • wirtualny krajobraz
Abstract

PL Niniejsza praca jest wynikiem eksploracji zagadnienia kreacji urbanistycznej w przestrzeni wirtualnej stanowiącej środowisko działań podejmowanych w grach wideo. Wybitnie przestrzenny charakter tych produktów kultury cyfrowej sprawił, że od początków ich istnienia problematyka organizacji przestrzeni jako wyzwania w rozgrywce. Przedstawiono ogólny zarys problematyki kreacji przestrzennej w grach wideo w odniesieniu do umocowania gier wideo we współczesnej kulturze. Następnie opisano produkcję będącą przedmiotem studium przypadku oraz w oparciu na niej przedstawiono przykłady wpisania w logikę przestrzenną gry wybranych podstawowych elementów kompozycji urbanistycznej. We wnioskach odniesiono się do rozwoju socjalizacji pojęcia kreacji miasta katalizowanego przez dostępne na rynku produkcje poruszające ten temat w wielu zróżnicowanych ujęciach.

Pages (from - to)

165 - 172

Book

Arte 4

Ministry points / chapter

5

This website uses cookies to remember the authenticated session of the user. For more information, read about Cookies and Privacy Policy.