Depending on the amount of data to process, file generation may take longer.

If it takes too long to generate, you can limit the data by, for example, reducing the range of years.

Article

Download file Download BibTeX

Title

Wpływ nauczania w formie zdalnej w pandemii COVID-19 na motywację do nauki studentów uczelni wyższych w kontekście teorii A. Maslowa

Authors

[ 1 ] Instytut Logistyki, Wydział Inżynierii Zarządzania, Politechnika Poznańska | [ P ] employee

Scientific discipline (Law 2.0)

[6.6] Management and quality studies

Title variant

EN The impact of distance learning in the COVID-19 pandemic on the learning motivation of university students in the context of A. Maslow's theory

Year of publication

2023

Published in

Zeszyty Naukowe Politechniki Poznańskiej. Organizacja i Zarządzanie

Journal year: 2023 | Journal number: nr 87

Article type

scientific article

Publication language

polish

Keywords
PL
  • pandemia COVID-19
  • nauczanie zdalne
  • motywacja do nauki
  • nauczanie w formie hybrydowej
  • teoria A. Maslowa
EN
  • learning motivation
  • distance learning
  • COVID-19 pandemic
  • full-time teaching
  • A. Maslow’s theory
Abstract

PL Pandemia COVID-19 spowodowała ogromne zmiany w funkcjonowaniu społeczeństw oraz wpłynęła na wiele aspektów życia, w tym na szkolnictwo wyższe. Wprowadzone po wybuchu pandemii obostrzenia zmusiły także wyższe uczelnie do przejścia na zdalną formę nauczania. Celem niniejszego artykułu jest przedstawienie wyników badań dotyczących tego, czy i w jaki sposób nauczanie zdalne wpłynęło na motywację studentów do nauki, a także jak zmieniło się postrzeganie tej formy kształcenia po powrocie do nauczania stacjonarnego. Celem nie było jednak samo ustalenie faktu, ale oprócz tego poznanie opinii badanych w tym temacie w kontekście piramidy potrzeb A. Maslowa. Do badań wykorzystana została metodę badań ankietowych, czyli technikę CAWI. Badana populacja składała się z 415 respondentów - studentów uczelni. Badania przeprowadzono w grudniu 2022 roku, kiedy to studenci po półtorarocznej nauce w formie zdalnej powrócili do nauki w murach uczelni. Dobór próby był losowy. Wyniki badań pokazują, że studenci uznali formę zdalną zajęć za niekorzystnie wpływającą na motywację do nauki. Po dokonaniu szczegółowej analizy przeprowadzonych badań w kontekście piramidy potrzeb A. Maslowa opracowano propozycje udoskonalenia nauczania w formie zdalnej. Na każdym z poziomów zaproponowano czynniki i aspekty, które mogą być wskazówką dla poprawy tej formy kształcenia.

Pages (from - to)

83 - 102

DOI

10.21008/j.0239-9415.2023.087.05

URL

https://zeszyty.fem.put.poznan.pl/Wplyw-nauczania-w-formie-zdalnej-w-pandemii-COVID-19-na-motywacje-do-nauki-studentow,162999,0,1.html

License type

CC BY-SA (attribution - share alike)

Open Access Mode

open journal

Open Access Text Version

final published version

Date of Open Access to the publication

at the time of publication

Full text of article

Download file

Access level to full text

public

Ministry points / journal

70

This website uses cookies to remember the authenticated session of the user. For more information, read about Cookies and Privacy Policy.