Depending on the amount of data to process, file generation may take longer.

If it takes too long to generate, you can limit the data by, for example, reducing the range of years.

Article

Download file Download BibTeX

Title

Key competences of contemporary managers in enterprise management

Authors

[ 1 ] Katedra Nauk Ekonomicznych, Wydział Inżynierii Zarządzania, Politechnika Poznańska | [ P ] employee

Title variant

PL Kluczowe kompetencje współczesnego menedżera w zakresie zarządzania organizacją

Year of publication

2014

Published in

Zeszyty Naukowe Politechniki Poznańskiej. Organizacja i Zarządzanie

Journal year: 2014 | Journal number: nr 63

Article type

scientific article

Publication language

english

Keywords
EN
  • manager
  • competences
  • organisation
Abstract

EN Management of organisations in a global economy, globalisation and governance, and progressively wider and deeper integration processes put forth to managers different levels of hierarchical, multi-dimensional requirements in the sphere of competence, mainly in the fields of knowledge, competences and experience – including managerial competences, personality traits, ethical and moral behaviour (the system goals and values). In the twenty-first century economy based on knowledge and innovation, the manager is the one who has a huge impact on the development of the organisation, a person with a unique opportunity to create his own ideas. This paper discusses various competences of managerial level staff which are a prerequisite for successful organisation management. Among others the following competences are elaborated on: leadership, negotiating, interpersonal, team-working, technical, knowledge management and managerial competences. It is stressed that every manager, regardless of the level of management, position and functions, needs to be effective and efficient in managerial activities. Therefore knowledge and managerial competences, personality, experience, intelligence, imagination, are the key traits that should characterise a manager.

PL Zarządzanie organizacjami w gospodarce globalnej oraz coraz szersze i głębsze procesy integracyjne stawiają przed współczesnymi menedżerami różnych szczebli kierowniczych wielowymiarowe wymagania w zakresie kompetencji. W artykule przedstawiono kluczowe kompetencje pracowników szczebla kierowniczego, które są warunkiem niezbędnym skutecznego zarządzania organizacją. Są to kompetencje w zakresie umiejętności interpersonalnych, technicznych, technologicznych i organizacyjnych oraz zarządzania wiedzą, umiejętność pracy zespołowej, sztuki negocjacji. W artykule podkreślono, że każdy menedżer, bez względu na pozycję i funkcję, musi być skuteczny i efektywny w działaniach kierowniczych. Stąd wiedza i kompetencje menedżerskie, jak również osobowość i doświadczenie, inteligencja, wyobraźnia i kreatywność są kluczowymi cechami przywódczymi, które powinny cechować każdego menedżera współczesnej organizacji.

Pages (from - to)

33 - 50

License type

CC BY-SA (attribution - share alike)

Full text of article

Download file

Access level to full text

public

Ministry points / journal

10

This website uses cookies to remember the authenticated session of the user. For more information, read about Cookies and Privacy Policy.