Effects of start–stop system on the operation of drive system in urban traffic conditions
[ 1 ] Wydział Maszyn Roboczych i Transportu, Politechnika Poznańska | [ 2 ] Instytut Silników Spalinowych i Transportu, Wydział Maszyn Roboczych i Transportu, Politechnika Poznańska | [ D ] phd student | [ P ] employee
PL Wpływ systemu start–stop na warunki pracy silnika spalinowego w ruchu miejskim
2015
scientific article
english
- combustion engines
- start-stop
- transient conditions
EN The article discusses the impact of engine stopping and starting on conditions of operation of drive system in urban traffic. The motivation for the realization of the undertaken subject was assessment of the benefits of using a start–stop system in the aspect of increasing share of vehicles equipped with such a system. The article discusses the global sale of vehicles equipped with the start–stop system compared to the hybrid vehicles. There are presented general requirements for system activation and the methods of conducting tests. Analysis of the operational indexes of the combustion engine during idling were made on the basis of the tests of the passenger car of micro hybrid type equipped with the start–stop system. There were pointed out benefits ensuing from the reduction of the share of combustion engine operation during idling and also were estimated fuel savings due to the use of the start–stop system while driving in typical urban agglomeration.
PL W artykule omówiono wpływ systemu zatrzymywania i uruchamiania silnika na pracę napędu w warunkach ruchu miejskiego. Motywacją podjęcia tego tematu było oszacowanie korzyści zastosowania systemu start–stop w związku ze wzrostem liczby pojazdów wyposażonych w taki układ. W artykule porównano sprzedaż pojazdów wyposażonych w układ start–stop ze sprzedażą pojazdów hybrydowych. Przedstawiono ogólne wymagania aktywacji systemu. Wskaźniki pracy silnika spalinowego podczas biegu jałowego analizowano na przykładzie pojazdu osobowego typu micro hybrid wyposażonego w system start–stop. Wskazano korzyści wynikające z ograniczonej pracy silnika spalinowego w warunkach biegu jałowego oraz oszacowano oszczędność paliwa w warunkach jazdy miejskiej możliwą do uzyskania po zastosowaniu systemu start–stop.
15 - 26
6