Depending on the amount of data to process, file generation may take longer.

If it takes too long to generate, you can limit the data by, for example, reducing the range of years.

Article

Download file Download BibTeX

Title

Statistical analysis of real-world urban driving cycles for modelling energy consumption of electric vehicles

Authors

[ 1 ] Wydział Maszyn Roboczych i Transportu, Politechnika Poznańska | [ 2 ] Instytut Maszyn Roboczych i Pojazdów Samochodowych, Wydział Maszyn Roboczych i Transportu, Politechnika Poznańska | [ D ] phd student | [ P ] employee

Title variant

PL Analiza statystyczna rzeczywistych cykli jezdnych na potrzeby modelowania zużycia energii przez samochody elektryczne

Year of publication

2016

Published in

Journal of Mechanical and Transport Engineering

Journal year: 2016 | Journal volume: vol. 68 | Journal number: no. 2

Article type

scientific article

Publication language

english

Keywords
EN
  • electric vehicles
  • energy consumption modelling
  • urban driving
PL
  • samochody elektryczne
  • modelowanie zużycia energii
  • ruch miejski
Abstract

EN The paper presents the results of a statistical analysis of real-world driving cycles recorded in the Poznan agglomeration. The analysis was carried out in order to find out possible relationships between the average speed and other statistics describing speed profiles at the level of individual road sections (e.g. average speed, average acceleration/deceleration, number of stops etc.) in order to create a macroscopic average-speed energy consumption model of an electric vehicle.

PL W artykule zaprezentowano wyniki analizy statystycznej rzeczywistych cykli jezdnych zarejestrowanych w aglomeracji Poznań. Analiza została przeprowadzona w celu odnalezienia możliwych zależności między średnią prędkością pojazdu a innymi parametrami statystycznymi profili prędkości na poziomie pojedynczych odcinków drogi (m.in. prędkość maksymalna, prędkość minimalna, średnie przyspieszenia dodatnie i ujemne, długość postoju i inne) w celu utworzenia makroskopowego modelu zużycia energii przez samochód elektryczny opartego na prędkościach średnich.

Pages (from - to)

25 - 39

DOI

10.21008/j.2449-920X.2016.68.2.03

Full text of article

Download file

Access level to full text

public

Ministry points / journal

6

This website uses cookies to remember the authenticated session of the user. For more information, read about Cookies and Privacy Policy.