W zależności od ilości danych do przetworzenia generowanie pliku może się wydłużyć.

Jeśli generowanie trwa zbyt długo można ograniczyć dane np. zmniejszając zakres lat.

Artykuł

Pobierz plik Pobierz BibTeX

Tytuł

Statistical analysis of real-world urban driving cycles for modelling energy consumption of electric vehicles

Autorzy

[ 1 ] Wydział Maszyn Roboczych i Transportu, Politechnika Poznańska | [ 2 ] Instytut Maszyn Roboczych i Pojazdów Samochodowych, Wydział Maszyn Roboczych i Transportu, Politechnika Poznańska | [ D ] doktorant | [ P ] pracownik

Wariant tytułu

PL Analiza statystyczna rzeczywistych cykli jezdnych na potrzeby modelowania zużycia energii przez samochody elektryczne

Rok publikacji

2016

Opublikowano w

Journal of Mechanical and Transport Engineering

Rocznik: 2016 | Tom: vol. 68 | Numer: no. 2

Typ artykułu

artykuł naukowy

Język publikacji

angielski

Słowa kluczowe
EN
  • electric vehicles
  • energy consumption modelling
  • urban driving
PL
  • samochody elektryczne
  • modelowanie zużycia energii
  • ruch miejski
Streszczenie

EN The paper presents the results of a statistical analysis of real-world driving cycles recorded in the Poznan agglomeration. The analysis was carried out in order to find out possible relationships between the average speed and other statistics describing speed profiles at the level of individual road sections (e.g. average speed, average acceleration/deceleration, number of stops etc.) in order to create a macroscopic average-speed energy consumption model of an electric vehicle.

PL W artykule zaprezentowano wyniki analizy statystycznej rzeczywistych cykli jezdnych zarejestrowanych w aglomeracji Poznań. Analiza została przeprowadzona w celu odnalezienia możliwych zależności między średnią prędkością pojazdu a innymi parametrami statystycznymi profili prędkości na poziomie pojedynczych odcinków drogi (m.in. prędkość maksymalna, prędkość minimalna, średnie przyspieszenia dodatnie i ujemne, długość postoju i inne) w celu utworzenia makroskopowego modelu zużycia energii przez samochód elektryczny opartego na prędkościach średnich.

Strony (od-do)

25 - 39

DOI

10.21008/j.2449-920X.2016.68.2.03

Pełny tekst artykułu

Pobierz plik

Poziom dostępu do pełnego tekstu

publiczny

Punktacja Ministerstwa / czasopismo

6

Ta strona używa plików Cookies, w celu zapamiętania uwierzytelnionej sesji użytkownika. Aby dowiedzieć się więcej przeczytaj o plikach Cookies i Polityce Prywatności.