Depending on the amount of data to process, file generation may take longer.

If it takes too long to generate, you can limit the data by, for example, reducing the range of years.

Article

Download file Download BibTeX

Title

Metody zarządzania jakością jako wsparcie zarządzania ryzykiem

Authors

[ 1 ] Katedra Ergonomii i Inżynierii Jakości, Wydział Inżynierii Zarządzania, Politechnika Poznańska | [ P ] employee

Title variant

EN Quality instrumentarium as a means of support to risk management

Year of publication

2015

Published in

Zeszyty Naukowe Politechniki Poznańskiej. Organizacja i Zarządzanie

Journal year: 2015 | Journal number: nr 66

Article type

scientific article

Publication language

polish

Keywords
PL
  • zarządzanie ryzykiem
  • zarządzanie jakością
  • Diagram Ishikawy
  • Karta Procesu Decyzyjnego
  • FTA
  • Baza Ryzyka
EN
  • risk management
  • quality management
  • Ishikawa diagram
  • card making process
  • FTA
  • Risk Database
Abstract

PL Zarządzanie ryzykiem stanowi istotny aspekt w proaktywnym podejściu do przyszłości organizacji. Bazuje ono na wielu wejściowych informacjach, które można poddawać analizom mającym wskazać możliwości zakłóceń w przyszłości oraz ułatwiać zaplanowanie działań korygujących i korekcyjnych. Celem artykułu jest przedstawienie możliwości wykorzystania standardowych metod zarządzania jakością w zarządzaniu ryzykiem. Autorka wskazuje wybrane instrumenty związane zwyczajowo z zarządzaniem jakością i wykorzystując je analizuje możliwe zakłócenia występujące w jednostkach organizacyjnych. Przedstawione przyczyny zakłóceń mają stanowić podstawę do dalszych rozważań w ramach Baz Ryzyka, których celem jest ułatwienie zarządzania ryzykiem (w szczególności operacyjnym) w przedsiębiorstwie.

EN Risk management is a key aspect in a proactive approach to an organization’s future. It is based on the input of information which, in turn, can undergo certain analysis that aim to highline the possibility of distortion in the future and to enable corrective actions to be taken. The purpose of article is to introduce the possibilities of using standard methods of quality management in risk management. The author pinpoints some of the instruments, associated with quality management and, by using them, she analyses the distortion that is likely to occur in an organizational unit. The sources of distortion shown, are to be the basis for further consideration within the Risk Data Base, which aim to ease Risk Management (operational risk, in particular) within an organization.

Pages (from - to)

133 - 145

License type

CC BY-SA (attribution - share alike)

Full text of article

Download file

Access level to full text

public

Ministry points / journal

10

This website uses cookies to remember the authenticated session of the user. For more information, read about Cookies and Privacy Policy.