W zależności od ilości danych do przetworzenia generowanie pliku może się wydłużyć.

Jeśli generowanie trwa zbyt długo można ograniczyć dane np. zmniejszając zakres lat.

Rozprawa doktorska

Pobierz BibTeX

Tytuł

Highly efficient night-vision pedestrian detection based on thermal images

Autorzy

[ 1 ] Instytut Automatyki i Robotyki, Wydział Automatyki, Robotyki i Elektrotechniki, Politechnika Poznańska | [ P ] pracownik

Promotor

[ 1 ] Instytut Automatyki i Robotyki, Wydział Automatyki, Robotyki i Elektrotechniki, Politechnika Poznańska | [ P ] pracownik

Promotor pomocniczy

[ 1 ] Instytut Automatyki i Robotyki, Wydział Automatyki, Robotyki i Elektrotechniki, Politechnika Poznańska | [ P ] pracownik

Recenzenci

Wariant tytułu

PL Wysoce wydajna termowizyjna detekcja pieszych w warunkach widzenia nocnego

Język

angielski

Słowa kluczowe
EN
  • pedestrian detection
  • night-vision
  • ADAS
PL
  • detekcja pieszych
  • widzenie nocne
  • systemy ADAS
Streszczenie

EN The scientific aim of this Ph.D. dissertation was development of automated mechanism for highly efficient night-vision pedestrian detection on thermal images. The research presented in this dissertation is focused to two main issues: region of interest (ROI) generation based on thresholding and procedure of tuning object classification stage. The author's motivation was to achieve the state-of-the-art accuracy and real-time performance of pedestrian detection process in order to apply it in vehicles (e.g. those equipped with driver assistance systems or in autonomous vehicles) without using special hardware i.e., general-purpose computing on graphics processing units. The proposed approach to night-vision pedestrian detection achieved very high computational efficiency, with up to 130 frames per second using the CPU only. Moreover, it was possible to obtain the state-of-the-art detection accuracy for tested detectors.

PL Celem naukowym rozprawy doktorskiej było opracowanie automatycznego mechanizmu detekcji pieszych na obrazach termowizyjnych rejestrowanych w nocy. Badania koncentrują się na dwóch głównych zagadnieniach: ekstrakcji obszaru zainteresowania w oparciu o progowanie obrazu termowizyjnego oraz odpowiednim dopasowaniu procedury klasyfikacji obiektów. Głównym zastosowaniem systemu jest detekcja w pojazdach (w systemach czasu rzeczywistego) bez konieczności wykorzystania dedykowanego sprzętu, tj. procesory graficzne. Proponowane przez autora podejście do detekcji pieszych w nocy osiągnęło bardzo wysoką wydajność obliczeniową przy użyciu samego procesora. Ponadto udało się uzyskać wysoką dokładność detekcji dla testowanych detektorów.

Liczba stron

131

Dziedzina wg OECD

elektrotechnika, elektronika, inżynieria informatyczna

Dyscyplina wg KBN

automatyka i robotyka

Sygnatura rozprawy w wersji drukowanej

DrOIN 2169

Katalog on-line

to2022500522

Pełny tekst rozprawy doktorskiej

Pobierz plik

Poziom dostępu do pełnego tekstu

publiczny

Pierwsza recenzja

Paweł Skruch

Miejsce

Kraków, Polska

Data

20.12.2021

Język

polski

Tekst recenzji

Pobierz plik

Poziom dostępu do recenzji

publiczny

Druga recenzja

Andrzej Czyżewski

Data

30.12.2021

Język

polski

Tekst recenzji

Pobierz plik

Poziom dostępu do recenzji

publiczny

Trzecia recenzja

Bogusław Więcek

Miejsce

Łódź, Polska

Data

10.01.2022

Język

polski

Tekst recenzji

Pobierz plik

Poziom dostępu do recenzji

publiczny

Status rozprawy

rozprawa doktorska

Miejsce obrony

Poznań, Polska

Data obrony

10.03.2022

Jednostka nadająca tytuł

Rada Dyscypliny Automatyka, Elektronika i Elektrotechnika Politechniki Poznańskiej

Uzyskany tytuł

doktor nauk inżynieryjno-technicznych w dyscyplinie: automatyka, elektronika i elektrotechnika

Ta strona używa plików Cookies, w celu zapamiętania uwierzytelnionej sesji użytkownika. Aby dowiedzieć się więcej przeczytaj o plikach Cookies i Polityce Prywatności.