W zależności od ilości danych do przetworzenia generowanie pliku może się wydłużyć.

Jeśli generowanie trwa zbyt długo można ograniczyć dane np. zmniejszając zakres lat.

Artykuł

Pobierz plik Pobierz BibTeX

Tytuł

Wpływ stanu naładowania baterii na zasięg pojazdów elektrycznych w trakcie eksploatacji

Autorzy

[ 1 ] Instytut Elektrotechniki i Elektroniki Przemysłowej, Wydział Elektryczny, Politechnika Poznańska | [ P ] pracownik

Dyscyplina naukowa (Ustawa 2.0)

[2.2] Automatyka, elektronika i elektrotechnika

Wariant tytułu

EN The impact of the battery charge status on the range of electric vehicles in

Rok publikacji

2019

Opublikowano w

Poznan University of Technology Academic Journals. Electrical Engineering

Rocznik: 2019 | Numer: Issue 98

Typ artykułu

artykuł naukowy

Język publikacji

polski

Słowa kluczowe
PL
  • pojazdy elektryczne
  • ładowanie baterii w pojazdach elektrycznych
  • eksploatacja samochodów elektrycznych
  • zasięg pojazdów elektrycznych
Streszczenie

PL W pracy przedstawiono zagadnienia dotyczące dostarczania i wykorzystania energii elektrycznej w pojazdach samochodowych. Przeanalizowano wpływ poziomu naładowania baterii (napięcia na jego zaciskach) na jego trwałość. Wskazano optymalny (zdaniem autorów) poziom ładowania baterii w zależności od sposobu eksploatacji pojazdu. Przeprowadzone obliczenia porównano z obserwacjami użytkowników pojazdów elektrycznych. Oszacowano graniczny przebieg, po którym powinna nastąpić wymiana pakietów baterii. Rozpatrzono dwa, znacznie różniące się od siebie pojazdy i pokazano, że istnieje korelacja między pojemnością baterii, a spodziewanym przebiegiem do ich wymiany – pojazd z większą baterią będzie wymagał jej wymiany, po takiej samej liczbie cykli ładowania przy odpowiednio większym zasięgu. Określono również bezpieczny poziom ładowania baterii pojazdu tak, aby utrzymać jak największy zasięg na jednym naładowaniu baterii.

EN The paper describes trends regarding the growth in the number of electric vehicles on the Polish and European scale. Issues regarding the delivery and use of electricity in automotive vehicles are presented. The influence of the battery charge level (voltage on its terminals) on its durability was analyzed. The optimal (according to the authors) level of the battery charging was indicated depending on the way the vehicle was used. The calculations made were compared with the observations of electric vehicle users. The boundary mileage has been estimated, after which it should be necessary to replace the battery packs. Two significantly different vehicles were considered and it was shown that there is a correlation between the battery capacity and the expected mileage to replace them - a vehicle with a larger battery will need to be replaced after the same number of charge cycles at a correspondingly higher mileage. The safe level of battery charging of the vehicle was also determined so as to keep it as wide as possible.

Strony (od-do)

159 - 169

DOI

10.21008/j.1897-0737.2019.98.0014

URL

http://www.iee.put.poznan.pl/wydawnictwa/search/ArtSzczegoly.aspx?ArtId=4117

Zaprezentowany na

Computer Applications in Electrical Engineering 2019, 15.04.2019, Poznań, Polska

Tryb otwartego dostępu

witryna wydawcy

Wersja tekstu w otwartym dostępie

ostateczna wersja opublikowana

Czas udostępnienia publikacji w sposób otwarty

w momencie opublikowania

Pełny tekst artykułu

Pobierz plik

Poziom dostępu do pełnego tekstu

publiczny

Punktacja Ministerstwa / czasopismo

5

Punktacja Ministerstwa / czasopismo w ewaluacji 2017-2021

5

Ta strona używa plików Cookies, w celu zapamiętania uwierzytelnionej sesji użytkownika. Aby dowiedzieć się więcej przeczytaj o plikach Cookies i Polityce Prywatności.