W zależności od ilości danych do przetworzenia generowanie pliku może się wydłużyć.

Jeśli generowanie trwa zbyt długo można ograniczyć dane np. zmniejszając zakres lat.

Książka

Pobierz BibTeX

Tytuł

Długotrwałe badania nawierzchni drogowej na odcinku doświadczalnym w Poznaniu

Redaktorzy

[ 1 ] Instytut Inżynierii Lądowej, Wydział Inżynierii Lądowej i Transportu, Politechnika Poznańska | [ E ] pracownik emerytowany

Wariant tytułu

EN Long-term surface tests on the road experimental section in Poznan

Rok publikacji

2022

Typ książki

redakcja monografii naukowej

Język publikacji

polski

Streszczenie

PL Rozpoczęty przed wielu laty program długotrwałych obserwacji i badań nawierzchni jezdni na drogowym odcinku doświadczalnym w Poznaniu na ul. Serbskiej (dzisiaj Al. Solidarności) obejmował rejestrowanie oddziaływań zewnętrznych wpływających na nawierzchnię drogową, realizację specjalistycznych pomiarów ultradźwiękowych i pomiarów równości poprzecznej metodą niwelacji precyzyjnej. Założono również wykonywanie standardowych badań nawierzchni z wykorzystaniem możliwości wykonawczych Laboratorium Drogowego Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Poznaniu. Badaniami objęto okres (29 lat) przekraczający planowany 20-letni czas eksploatacji podatnej nawierzchni drogowej, co pozwoliło na wielostronne opracowanie wyników badań i obserwacji nawierzchni jezdni. Dla realizacji tego celu wybrano nowo budowany odcinek ul. Serbskiej (dzisiaj Al. Solidarności) między ul. Obornicką (dzisiaj ul. Piątkowska) a ul. Rakoczego (dzisiaj ul. Księcia Mieszka I). Odcinek doświadczalny został oddany do eksploatacji 29 października 1984 r. Po dopuszczeniu do użytkowania odcinka ul. Serbskiej rozpoczęto realizację wieloletniego programu badań i obserwacji nawierzchni na odcinku doświadczalnym pod kierunkiem redaktora pracy. W niniejszej pracy zbiorowej podsumowano podjęty przed wielu laty program obserwacji i badań nawierzchni jezdni na rzeczywistym odcinku drogi. Wyniki obserwacji i badań prowadzonych przez 29 lat na odcinku doświadczalnym w Poznaniu przedstawiono w kolejnych rozdziałach pracy: rozdział 2 obejmuje okres obserwacji i badań od roku 1984 do 1990, rozdział 3 od roku 1991 do 1995, a rozdział 4 od roku 1996 do 2013. Zbiorcze przedstawienie wyników obserwacji i badań przeprowadzonych w latach 1984–2013 zamieszczono w rozdziale 5. Wyniki obserwacji i badań poddano szczegółowej analizie w następujących okresach: − pierwszym dotyczącym lat 1984–1990 – podrozdział 6.1, − drugim obejmującym lata 1991–1995 – podrozdział 6.2, − trzecim, czyli od roku 1996 do 2013 – podrozdział 6.3. W podrozdziale 6.4 podsumowano analizę wyników obserwacji i badań wykonanych na odcinku doświadczalnym w Poznaniu w latach 1984–2013. W rozdziale 7 omówiono zagadnienie związane z prognozowaniem zmian parametrów stanu technicznego nawierzchni drogowej na odcinku doświadczalnym. W podsumowaniu pracy zamieszczono rozważania związane z przydatnością obserwowanego układu konstrukcyjnego nawierzchni asfaltowej poddanej eksploatacji przez 37 lat.

Miejsce

Poznań, Polska

Wydawca

Wydawnictwo Politechniki Poznańskiej

Wydawca z listy Ministerstwa

Politechnika Poznańska

Data opublikowania

2022

Liczba stron

271

ISBN

978-83-7775-654-6

Katalog

xx005351578

URL

https://www.wydawnictwo.put.poznan.pl/books/isbn_978-83-7775-654-6

Słowa kluczowe
PL
  • długotrwałe badania
  • nawierzchnia drogowa
  • diagnozowanie
  • ocena stanu technicznego
  • nawierzchnie długowieczne
  • prognozowanie zmian
Rozdziały
Analiza wyników obserwacji i badań wykonanych na odcinku doświadczalnym w Poznaniu w latach 1996-2013 (s. 211-226)
Prognozowanie zmian parametrów stanu technicznego nawierzchni drogowej na odcinku doświadczalnym (s. 239-264)
Całkowita wartość punktowa monografii

80

Całkowita wartość punktowa redakcji

20

Ta strona używa plików Cookies, w celu zapamiętania uwierzytelnionej sesji użytkownika. Aby dowiedzieć się więcej przeczytaj o plikach Cookies i Polityce Prywatności.