W zależności od ilości danych do przetworzenia generowanie pliku może się wydłużyć.

Jeśli generowanie trwa zbyt długo można ograniczyć dane np. zmniejszając zakres lat.

Artykuł

Pobierz BibTeX

Tytuł

Identyfikacja przyczyn zarysowania belek zespolonych typu beton-beton na przykładzie dźwigarów głównych mostu extradosed

Autorzy

[ 1 ] Instytut Inżynierii Lądowej, Wydział Inżynierii Lądowej i Transportu, Politechnika Poznańska | [ P ] pracownik

Dyscyplina naukowa (Ustawa 2.0)

[2.7] Inżynieria lądowa, geodezja i transport

Wariant tytułu

EN Identification of causes of cracking of concrete-concrete composite beams by the means of the example of extradosed bridge main girders

Rok publikacji

2022

Opublikowano w

Materiały Budowlane

Rocznik: 2022 | Numer: nr 10

Typ artykułu

artykuł naukowy

Język publikacji

polski

Słowa kluczowe
PL
  • konstrukcja zespolona beton-beton
  • moment rysujący
  • most extradosed
Streszczenie

PL W artykule przeanalizowano wpływ czasu realizacji poszczególnych elementów dźwigarów na rozkład sił wewnętrznych w konstrukcji i wartość momentu rysującego, na przykładzie analizy przyczyn zarysowania dźwigarów zespolonych typu beton-beton mostu drogowego extradosed. Wskazano na konieczność uwzględnienia w obliczeniach momentu rysującego takich czynników jak zmienność w czasie siły sprężającej i zróżnicowanych zmian parametrów fizycznych betonu elementów składowych przekroju (wytrzymałości, modułu sprężystości). Podkreślono wpływ podatności zespolenia żebra z płytą nadbetonu na wartość momentu rysującego.

Strony (od-do)

94 - 98

DOI

10.15199/33.2022.10.24

URL

https://sigma-not.pl/publikacja-140001-2022-10.html

Punktacja Ministerstwa / czasopismo

100

Ta strona używa plików Cookies, w celu zapamiętania uwierzytelnionej sesji użytkownika. Aby dowiedzieć się więcej przeczytaj o plikach Cookies i Polityce Prywatności.