W zależności od ilości danych do przetworzenia generowanie pliku może się wydłużyć.

Jeśli generowanie trwa zbyt długo można ograniczyć dane np. zmniejszając zakres lat.

Artykuł

Pobierz BibTeX

Tytuł

Laboratory and on-road characterization of exhaust emissions from plug-in hybrid vehicles at multiple battery states of charge conditions

Autorzy

[ 1 ] Instytut Silników Spalinowych i Napędów, Wydział Inżynierii Lądowej i Transportu, Politechnika Poznańska | [ P ] pracownik

Dyscyplina naukowa (Ustawa 2.0)

[2.7] Inżynieria lądowa, geodezja i transport

Rok publikacji

2023

Opublikowano w

Transport Problems

Rocznik: 2023 | Tom: vol. 18 | Numer: no. 4

Typ artykułu

artykuł naukowy

Język publikacji

angielski

Słowa kluczowe
EN
  • plug-in hybrid
  • battery SOC
  • emissions
  • WLTP
  • RDE
Streszczenie

EN This paper discusses emissions from plug-in hybrid vehicles under various driving scenarios and reports experimental data obtained under laboratory and real-world conditions. Two European plug-in hybrid passenger cars were tested using the two test types in use in the EU (chassis dynamometer and on-road), with some modifications. The best-case and near-worst-case battery states of charge were used for testing. Behavior in terms of CO2 emissions, regulated emissions, and unregulated emissions was characterized and analyzed. Differences were generally much greater for on-road testing, especially for urban driving, during which the potential for purely electrical propulsion of the vehicle is greatest. The long distances covered by current EU legislative test procedures limit the impacts of some effects. Regardless of the traction battery’s state of charge, regulated emissions were well below the applicable EU limits under all driving conditions—for example, combined emissions of reactive nitrogen compounds (nitrogen oxides, ammonia, and nitrous oxide) were consistently < 10 mg/km when tested under laboratory conditions. The two vehicles tested showed that the state of the battery had a large impact on the proportion of electrical propulsion and the resulting CO2 emissions, but differences in regulated pollutants decrease with increasing distance and are generally relatively limited for longer journeys, which include non-urban driving.

Strony (od-do)

99 - 112

DOI

10.20858/tp.2023.18.4.08

URL

http://transportproblems.polsl.pl/pl/archiwum/2023/zeszyt4/2023t18z4_08.pdf

Typ licencji

CC BY (uznanie autorstwa)

Tryb otwartego dostępu

otwarte czasopismo

Wersja tekstu w otwartym dostępie

ostateczna wersja opublikowana

Punktacja Ministerstwa / czasopismo

100

Impact Factor

0,5

Ta strona używa plików Cookies, w celu zapamiętania uwierzytelnionej sesji użytkownika. Aby dowiedzieć się więcej przeczytaj o plikach Cookies i Polityce Prywatności.