W zależności od ilości danych do przetworzenia generowanie pliku może się wydłużyć.

Jeśli generowanie trwa zbyt długo można ograniczyć dane np. zmniejszając zakres lat.

Artykuł

Pobierz plik Pobierz BibTeX

Tytuł

The effectiveness of damping for SkyHook control strategy depending on how realistic damper model is

Autorzy

[ 1 ] Instytut Konstrukcji Maszyn, Wydział Inżynierii Mechanicznej, Politechnika Poznańska | [ P ] pracownik

Dyscyplina naukowa (Ustawa 2.0)

[2.9] Inżynieria mechaniczna

Rok publikacji

2024

Opublikowano w

Vibrations in Physical Systems

Rocznik: 2024 | Tom: vol. 35 | Numer: no. 1

Typ artykułu

artykuł naukowy

Język publikacji

angielski

Słowa kluczowe
EN
  • damping control strategy
  • SkyHook
  • adjustable damping
  • vehicle vertical dynamics
  • ride comfort
  • damper model
  • friction
  • hysteresis
  • actuation delay
Streszczenie

EN One of the most widely known control strategies for improving vehicle ride comfort is SkyHook, which was tested by many scientists. Those tests however were carried out mainly using simplified damper models with simple linear or two-linear, symmetric characteristics. On the base of real damper characteristics testing, the researchers in this article examined the influence of using more realistic and complicated damper models with friction, hysteresis and time-delay of state-switching implemented, on the effectiveness of control goals. They were measured by chosen dynamic responses of a suspension system for excitations in the typical exploitation frequency range. The results from the experiments were compared with those found in literature and with the simplified version of a damper model, without hysteresis, friction or actuation delay.

Strony (od-do)

2024120-1 - 2024120-10

DOI

10.21008/j.0860-6897.2024.1.20

URL

https://vibsys.put.poznan.pl/_journal/2024-35-1/articles/vps_2024120.pdf

Uwagi

Article number: 2024120

Typ licencji

CC BY (uznanie autorstwa)

Tryb otwartego dostępu

otwarte czasopismo

Wersja tekstu w otwartym dostępie

ostateczna wersja opublikowana

Czas udostępnienia publikacji w sposób otwarty

w momencie opublikowania

Pełny tekst artykułu

Pobierz plik

Poziom dostępu do pełnego tekstu

publiczny

Punktacja Ministerstwa / czasopismo

70

Ta strona używa plików Cookies, w celu zapamiętania uwierzytelnionej sesji użytkownika. Aby dowiedzieć się więcej przeczytaj o plikach Cookies i Polityce Prywatności.