W zależności od ilości danych do przetworzenia generowanie pliku może się wydłużyć.

Jeśli generowanie trwa zbyt długo można ograniczyć dane np. zmniejszając zakres lat.

Rozdział

Pobierz BibTeX

Tytuł

Place Brand-Building. Urban Empathy as an Evaluation Method

Autorzy

[ 1 ] Instytut Architektury, Urbanistyki i Ochrony Dziedzictwa, Wydział Architektury, Politechnika Poznańska | [ P ] pracownik

Rok publikacji

2016

Typ rozdziału

referat

Język publikacji

angielski

Słowa kluczowe
EN
  • Place Brand-Building
  • Urban empathy
Streszczenie

EN The image of urban areas created by an appropriate urban branding attracts population, when cities compete for inhabitants and businesses. Experience shows that not only the positive visual and spatial features attract people, but also hard to define “atmosphere”, mood, city narrative, related to activities, events and history. Author proposes a new method of urban assessment to define features that are important, but difficult to capture - the method of urban empathy. The empathetic perception of urban space is a broad-spectrum experience: it can be lived through learning the city’s history, narrative, events in a relation to physical urban space. Emotions mapped on urban plan create the emphatic image of the city.

Data udostępnienia online

2016

Strony (od-do)

150 - 160

DOI

10.1007/978-3-319-40250-5_15

URL

https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-319-40250-5_15

Książka

Universal Access in Human-Computer Interaction Methods, Techniques, and Best Practices

Zaprezentowany na

10th International Conference on Universal Access in Human-Computer Interaction held as part of 18th International Conference on Human-Computer Interaction (HCI International), 17-22.07.2016, Toronto, United States

Publikacja indeksowana w

WoS (15)

Ta strona używa plików Cookies, w celu zapamiętania uwierzytelnionej sesji użytkownika. Aby dowiedzieć się więcej przeczytaj o plikach Cookies i Polityce Prywatności.