W zależności od ilości danych do przetworzenia generowanie pliku może się wydłużyć.

Jeśli generowanie trwa zbyt długo można ograniczyć dane np. zmniejszając zakres lat.

Artykuł

Pobierz plik Pobierz BibTeX

Tytuł

Mikrosieć okrętowa dla jednostek z napędem żaglowym

Autorzy

[ 1 ] Instytut Elektrotechniki i Elektroniki Przemysłowej, Wydział Elektryczny, Politechnika Poznańska | [ P ] pracownik

Wariant tytułu

EN A ship microgrid for sailing vessels

Rok publikacji

2014

Opublikowano w

Przegląd Elektrotechniczny

Rocznik: 2014 | Numer: nr 12

Typ artykułu

artykuł naukowy

Język publikacji

polski

Słowa kluczowe
PL
  • odnawialne źródła energii (OZE)
  • napęd elektryczny
  • przekształtnik
  • żaglowe jednostki pływające
EN
  • converter
  • electric drive
  • renewable energy sources
  • sailing vessels
Streszczenie

PL W artykule przedstawiono koncepcję mikrosieci okrętowej DC-AC dla jednostek żaglowych integrującej kilka lokalnych generatorów energii, na które składają się: generator zespolony z napędem pomocniczym jednostki, generatory napędzane turbinami wodną i wiatrową oraz współpracujący z panelem fotowoltaicznym. Zakłada się, że projektowane rozwiązanie systemu zasilania charakteryzować się będzie wysokim stopniem automatyzacji oraz znaczną niezawodnością pracy. Autorzy rozpatrują również możliwość zastosowania w charakterze napędu pomocniczego jednostki wolnobieżnego silnika elektrycznego PMSM napędzającego pędniki (śruby okrętowe) pracujące w układzie przeciwbieżnym. W artykule przedstawiono strukturę sieci oraz scharakteryzowano niektóre rozwiązania szczegółowe zastosowane dla jej realizacji.

EN The article presents the concept of a ship DC-AC microgrid designed for sailing units and integrating several local power generators in the form of: a generator combined with auxiliary drive of the ship, generators powered by wind and water turbines and a generator using photovoltaic panel. The proposed solution is characterized by a high degree of automation of operations and significant reliability of work. The authors also examine the possibility of using as an auxiliary drive unit low-speed PMSM driving thrusters (screw propellers) working in an opposite mode. The paper presents the structure of network and characterizes some of specific solutions used for its implementation.

Strony (od-do)

56 - 58

DOI

10.12915/pe.2014.12.12

URL

http://pe.org.pl/abstract_pl.php?nid=8880

Typ licencji

CC BY-NC-ND (uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne - bez utworów zależnych)

Tryb otwartego dostępu

czasopismo hybrydowe

Wersja tekstu w otwartym dostępie

ostateczna wersja opublikowana

Czas udostępnienia publikacji w sposób otwarty

w momencie opublikowania

Pełny tekst artykułu

Pobierz plik

Poziom dostępu do pełnego tekstu

publiczny

Punktacja Ministerstwa / czasopismo

14

Ta strona używa plików Cookies, w celu zapamiętania uwierzytelnionej sesji użytkownika. Aby dowiedzieć się więcej przeczytaj o plikach Cookies i Polityce Prywatności.