W zależności od ilości danych do przetworzenia generowanie pliku może się wydłużyć.

Jeśli generowanie trwa zbyt długo można ograniczyć dane np. zmniejszając zakres lat.

Artykuł

Pobierz plik Pobierz BibTeX

Tytuł

Application of acoustic model to traffic noise mapping – a case study

Autorzy

[ 1 ] Instytut Silników Spalinowych i Transportu, Wydział Maszyn Roboczych i Transportu, Politechnika Poznańska | [ D ] doktorant | [ P ] pracownik

Dyscyplina naukowa (Ustawa 2.0)

[2.7] Inżynieria lądowa i transport

Wariant tytułu

PL Aplikacja modeli akustycznych do opracowania map hałasu transportu miejskiego - studium przypadku

Rok publikacji

2017

Opublikowano w

Journal of Mechanical and Transport Engineering

Rocznik: 2017 | Tom: vol. 69 | Numer: no. 3

Typ artykułu

artykuł naukowy

Język publikacji

angielski

Słowa kluczowe
EN
  • road and rail noise measurement
  • traffic noise map
PL
  • pomiary hałasu środków transportu drogowego i szynowego
  • mapy akustyczne
Streszczenie

EN Nowadays traffic noise in large urban areas became serious problem, especially for inhabitants and their life comfort. It is well founded to accurately identify the sound sources and their impact to environment. Therefore plenty of acoustic models allow to calculate the distribution and prediction of sound pressure levels. Unfortunately many of them do not have the required calculation accuracy in different conditions. In the article is presented the comparison of the traffic noise modelling and measurement on the selected area of Poznan City (Poland). The LimA software was used to elaborate several acoustic maps, with different input parameters of model. The traffic noise measurement was performed during day time. Differences are shown and analyzed. Also one of the solution to reduce traffic noise was proposed.

PL W artykule przedstawiono porównanie opracowanego modelu propagacji hałasu generowanego przez miejski transport drogowy oraz szynowy na wybranym obszarze śródmiejskim z rzeczywistym ciągłym pomiarem równoważnego poziomu dźwięku skorygowanego na podstawie charakterystyki częstotliwościowej A w porze dziennej, tj. w godzinach 6.00– 22.00. Mapy akustyczne opracowano za pośrednictwem programu Lima firmy Brüel & Kjær. Celem badań była walidacja modelu akustycznego w określonym miejscu. Ponadto opracowano kolejne modele akustyczne w celu zaproponowania obniżenia poziomu hałasu na wskazanym obszarze przez umieszczenie wzdłuż drogi ekranów akustycznych.

Data udostępnienia online

2017

Strony (od-do)

51 - 62

DOI

10.21008/j.2449-920X.2017.69.3.05

URL

http://jmte.put.poznan.pl/index.php/jmte/article/view/26/35

Tryb otwartego dostępu

witryna wydawcy

Wersja tekstu w otwartym dostępie

ostateczna wersja opublikowana

Czas udostępnienia publikacji w sposób otwarty

w momencie opublikowania

Pełny tekst artykułu

Pobierz plik

Poziom dostępu do pełnego tekstu

publiczny

Punktacja Ministerstwa / czasopismo

6

Punktacja Ministerstwa / czasopismo w ewaluacji 2017-2021

6

Ta strona używa plików Cookies, w celu zapamiętania uwierzytelnionej sesji użytkownika. Aby dowiedzieć się więcej przeczytaj o plikach Cookies i Polityce Prywatności.