Depending on the amount of data to process, file generation may take longer.

If it takes too long to generate, you can limit the data by, for example, reducing the range of years.

Article

Download file Download BibTeX

Title

Application of acoustic model to traffic noise mapping – a case study

Authors

[ 1 ] Instytut Silników Spalinowych i Transportu, Wydział Maszyn Roboczych i Transportu, Politechnika Poznańska | [ D ] phd student | [ P ] employee

Scientific discipline (Law 2.0)

[2.7] Civil engineering and transport

Title variant

PL Aplikacja modeli akustycznych do opracowania map hałasu transportu miejskiego - studium przypadku

Year of publication

2017

Published in

Journal of Mechanical and Transport Engineering

Journal year: 2017 | Journal volume: vol. 69 | Journal number: no. 3

Article type

scientific article

Publication language

english

Keywords
EN
  • road and rail noise measurement
  • traffic noise map
PL
  • pomiary hałasu środków transportu drogowego i szynowego
  • mapy akustyczne
Abstract

EN Nowadays traffic noise in large urban areas became serious problem, especially for inhabitants and their life comfort. It is well founded to accurately identify the sound sources and their impact to environment. Therefore plenty of acoustic models allow to calculate the distribution and prediction of sound pressure levels. Unfortunately many of them do not have the required calculation accuracy in different conditions. In the article is presented the comparison of the traffic noise modelling and measurement on the selected area of Poznan City (Poland). The LimA software was used to elaborate several acoustic maps, with different input parameters of model. The traffic noise measurement was performed during day time. Differences are shown and analyzed. Also one of the solution to reduce traffic noise was proposed.

PL W artykule przedstawiono porównanie opracowanego modelu propagacji hałasu generowanego przez miejski transport drogowy oraz szynowy na wybranym obszarze śródmiejskim z rzeczywistym ciągłym pomiarem równoważnego poziomu dźwięku skorygowanego na podstawie charakterystyki częstotliwościowej A w porze dziennej, tj. w godzinach 6.00– 22.00. Mapy akustyczne opracowano za pośrednictwem programu Lima firmy Brüel & Kjær. Celem badań była walidacja modelu akustycznego w określonym miejscu. Ponadto opracowano kolejne modele akustyczne w celu zaproponowania obniżenia poziomu hałasu na wskazanym obszarze przez umieszczenie wzdłuż drogi ekranów akustycznych.

Date of online publication

2017

Pages (from - to)

51 - 62

DOI

10.21008/j.2449-920X.2017.69.3.05

URL

http://jmte.put.poznan.pl/index.php/jmte/article/view/26/35

Open Access Mode

publisher's website

Open Access Text Version

final published version

Date of Open Access to the publication

at the time of publication

Full text of article

Download file

Access level to full text

public

Ministry points / journal

6

Ministry points / journal in years 2017-2021

6

This website uses cookies to remember the authenticated session of the user. For more information, read about Cookies and Privacy Policy.