The influence of the driving style on the exhaust emission from a Passenger Car with a euro 5 diesel engine
[ 1 ] Instytut Silników Spalinowych i Transportu, Wydział Maszyn Roboczych i Transportu, Politechnika Poznańska | [ 2 ] Wydział Maszyn Roboczych i Transportu, Politechnika Poznańska | [ P ] pracownik | [ D ] doktorant
PL Wpływ stylu jazdy kierowcy na emisyjność pojazdu kategorii PC z silnikiem diesla spełniającym normę euro 5
2017
artykuł naukowy
angielski
- exhaust emission
- driving style
- RDE
- emisja
- styl jazdy
- RDE
- PEMS
EN The article discusses the subject of light duty vehicles exhaust emissions in real driving conditions and their connection with fuel consumption. Tests were carried out in the Poznan agglomeration area on roads with various speed limits. The driver was to drive the same distance first driving in an aggressive manner than normally. Emissions of the following compounds were measured using a SEMTECH analyzer by Sensors Inc.: hydrocarbons, carbon monoxide, nitrogen oxides and carbon dioxide. As a result the tests allowed to evaluate the influence of the driving style on the exhaust emissions and refer it to the currently enforced Euro 6 standard.
PL W artykule przedstawiono wyniki emisyjności pojazdu kategorii Passenger Car w rzeczywistych warunkach ruchu, a także obliczono zużycie paliwa metodą bilansu węgla. Badania dotyczyły przejazdu w centrum Poznania na drogach o różnych dopuszczalnych prędkościach poruszania się. Przeprowadzono dwa przejazdy, pierwszy w sposób naturalny, a drugi w agresywny. Emisyjność została zmierzona przy pomocy analizatorów z grupy PEMS. Do mierzonych związków należały: węglowodory, tlenek węgla, tlenki azotu oraz dwutlenek węgla.
5 - 19
publiczny
6
6