W zależności od ilości danych do przetworzenia generowanie pliku może się wydłużyć.

Jeśli generowanie trwa zbyt długo można ograniczyć dane np. zmniejszając zakres lat.

Rozdział

Pobierz BibTeX

Tytuł

Motion control of a car-like vehicle with front driving wheels using an approximate decoupling based on the transverse function approach

Autorzy

[ 1 ] Instytut Automatyki i Robotyki, Wydział Informatyki, Politechnika Poznańska | [ P ] pracownik

Dyscyplina naukowa (Ustawa 2.0)

[2.2] Automatyka, elektronika i elektrotechnika

Rok publikacji

2017

Typ rozdziału

rozdział w monografii naukowej / referat

Język publikacji

angielski

Streszczenie

EN This paper is focused on motion control of a nonholonomic car-like robot. The main idea of the proposed control method is based on an approximate decoupling of phase-constrained kinematics in order to imitate an omnidirectional robot. In order to facilitate the feedback design, the original kinematics is simplified and represented by a nilpotent homogeneous locally equivalent control system. Next, the algorithm exploiting transverse functions is formulated. It guarantees locally stable tracking of any trajectory which can be generated by an external navigator. The theoretical description of the control method is complemented by results of numerical simulations conducted for specific motion scenarios.

Strony (od-do)

154 - 159

DOI

10.1109/RoMoCo.2017.8003907

URL

https://ieeexplore.ieee.org/document/8003907

Książka

11th International Workshop on Robot Motion and Control RoMoCo'17 : Workshop Proceedings

Zaprezentowany na

11th International Workshop on Robot Motion and Control RoMoCo 2017, 3-5.07.2017, Wąsowo, Poland

Punktacja Ministerstwa / rozdział

20

Publikacja indeksowana w

WoS (15)

Ta strona używa plików Cookies, w celu zapamiętania uwierzytelnionej sesji użytkownika. Aby dowiedzieć się więcej przeczytaj o plikach Cookies i Polityce Prywatności.