W zależności od ilości danych do przetworzenia generowanie pliku może się wydłużyć.

Jeśli generowanie trwa zbyt długo można ograniczyć dane np. zmniejszając zakres lat.

Artykuł

Pobierz plik Pobierz BibTeX

Tytuł

The comparison of harmful exhaust components from 1.9 and 2.0 JTD engines in real operating conditions

Autorzy

[ 1 ] Instytut Silników Spalinowych i Transportu, Wydział Maszyn Roboczych i Transportu, Politechnika Poznańska | [ P ] pracownik | [ D ] doktorant

Dyscyplina naukowa (Ustawa 2.0)

[2.7] Inżynieria lądowa i transport

Wariant tytułu

PL Porównanie emisji związków szkodliwych z silników 1.9 i 2.0 JTD w rzeczywistych warunkach eksploatacji

Rok publikacji

2018

Opublikowano w

Journal of Mechanical and Transport Engineering

Rocznik: 2018 | Tom: vol. 70 | Numer: no. 1

Typ artykułu

artykuł naukowy

Język publikacji

angielski

Słowa kluczowe
EN
  • exhaust emission
  • JTD engine
  • SEMTECH DS
  • RDE
PL
  • RDE
  • PEMS
  • normy EURO
  • emisja
Streszczenie

EN This article presents a comparison of CO2, CO and NOx emission from Saab 9-3 1.9 JTD and Fiat Bravo 2.0 JTD engines. The tests were conducted on the same route and reflect real driving emission from following passenger cars. Fiat Bravo engine is an evolution of 1.9 engine redeveloped to meet EURO 5 requirements. Despite cylinder diameter enlargement and increased fuel consumption harmful exhaust gases components were significantly reduced. Both of the engines had not exceeded the considered regulations. The results were obtained using SEMTECH DS device from PEMS (Portable Emissions Measurement System).

PL W artykule przedstawiono porównanie emisji CO, CO2 oraz NOx dla dwóch pojazdów: Saab 9-3 z silnikiem 1.9 JTD oraz Fiat Bravo, którego silnik 2.0 JTD jest ewolucją wymienionego powyżej. Testy przeprowadzone zostały na tej samej trasie i odzwierciedlają rzeczywiste warunki ruchu dla danych pojazdów osobowych. Oprócz powiększenia średnicy cylindra o 1 mm innowacji poddano także zawór recyrkulacji spalin w celu spełnienia wymagań normy EURO 5. Oprócz limitu emisji NOx przekroczonej przez silnik Saaba pozostałe składniki pozostały w normie. Wyniki uzyskano za pośrednictwem aparatury SEMTECH DS z grupy PEMS (Portable Emissions Measurement System).

Strony (od-do)

25 - 38

DOI

10.21008/j.2449-920X.2018.70.1.03

URL

http://jmte.put.poznan.pl/index.php/jmte/article/view/59/46

Pełny tekst artykułu

Pobierz plik

Poziom dostępu do pełnego tekstu

publiczny

Punktacja Ministerstwa / czasopismo

6

Punktacja Ministerstwa / czasopismo w ewaluacji 2017-2021

6

Ta strona używa plików Cookies, w celu zapamiętania uwierzytelnionej sesji użytkownika. Aby dowiedzieć się więcej przeczytaj o plikach Cookies i Polityce Prywatności.