Depending on the amount of data to process, file generation may take longer.

If it takes too long to generate, you can limit the data by, for example, reducing the range of years.

Article

Download file Download BibTeX

Title

Wpływ stanu naładowania baterii na zasięg pojazdów elektrycznych w trakcie eksploatacji

Authors

[ 1 ] Instytut Elektrotechniki i Elektroniki Przemysłowej, Wydział Elektryczny, Politechnika Poznańska | [ P ] employee

Scientific discipline (Law 2.0)

[2.2] Automation, electronics and electrical engineering

Title variant

EN The impact of the battery charge status on the range of electric vehicles in

Year of publication

2019

Published in

Poznan University of Technology Academic Journals. Electrical Engineering

Journal year: 2019 | Journal number: Issue 98

Article type

scientific article

Publication language

polish

Keywords
PL
  • pojazdy elektryczne
  • ładowanie baterii w pojazdach elektrycznych
  • eksploatacja samochodów elektrycznych
  • zasięg pojazdów elektrycznych
Abstract

PL W pracy przedstawiono zagadnienia dotyczące dostarczania i wykorzystania energii elektrycznej w pojazdach samochodowych. Przeanalizowano wpływ poziomu naładowania baterii (napięcia na jego zaciskach) na jego trwałość. Wskazano optymalny (zdaniem autorów) poziom ładowania baterii w zależności od sposobu eksploatacji pojazdu. Przeprowadzone obliczenia porównano z obserwacjami użytkowników pojazdów elektrycznych. Oszacowano graniczny przebieg, po którym powinna nastąpić wymiana pakietów baterii. Rozpatrzono dwa, znacznie różniące się od siebie pojazdy i pokazano, że istnieje korelacja między pojemnością baterii, a spodziewanym przebiegiem do ich wymiany – pojazd z większą baterią będzie wymagał jej wymiany, po takiej samej liczbie cykli ładowania przy odpowiednio większym zasięgu. Określono również bezpieczny poziom ładowania baterii pojazdu tak, aby utrzymać jak największy zasięg na jednym naładowaniu baterii.

EN The paper describes trends regarding the growth in the number of electric vehicles on the Polish and European scale. Issues regarding the delivery and use of electricity in automotive vehicles are presented. The influence of the battery charge level (voltage on its terminals) on its durability was analyzed. The optimal (according to the authors) level of the battery charging was indicated depending on the way the vehicle was used. The calculations made were compared with the observations of electric vehicle users. The boundary mileage has been estimated, after which it should be necessary to replace the battery packs. Two significantly different vehicles were considered and it was shown that there is a correlation between the battery capacity and the expected mileage to replace them - a vehicle with a larger battery will need to be replaced after the same number of charge cycles at a correspondingly higher mileage. The safe level of battery charging of the vehicle was also determined so as to keep it as wide as possible.

Pages (from - to)

159 - 169

DOI

10.21008/j.1897-0737.2019.98.0014

URL

http://www.iee.put.poznan.pl/wydawnictwa/search/ArtSzczegoly.aspx?ArtId=4117

Presented on

Computer Applications in Electrical Engineering 2019, 15.04.2019, Poznań, Polska

Open Access Mode

publisher's website

Open Access Text Version

final published version

Date of Open Access to the publication

at the time of publication

Full text of article

Download file

Access level to full text

public

Ministry points / journal

5

Ministry points / journal in years 2017-2021

5

This website uses cookies to remember the authenticated session of the user. For more information, read about Cookies and Privacy Policy.