W zależności od ilości danych do przetworzenia generowanie pliku może się wydłużyć.

Jeśli generowanie trwa zbyt długo można ograniczyć dane np. zmniejszając zakres lat.

Artykuł

Pobierz BibTeX

Tytuł

Base drag reduction concept for commercial road vehicles

Autorzy

[ 1 ] Instytut Energetyki Cieplnej, Wydział Inżynierii Środowiska i Energetyki, Politechnika Poznańska | [ P ] pracownik

Dyscyplina naukowa (Ustawa 2.0)

[2.9] Inżynieria mechaniczna
[2.10] Inżynieria środowiska, górnictwo i energetyka

Rok publikacji

2020

Opublikowano w

Energy

Rocznik: 2020 | Tom: vol. 205

Typ artykułu

artykuł naukowy

Język publikacji

angielski

Słowa kluczowe
EN
  • vehicle drag reduction
  • computational fluid dynamics
  • aerodynamic device
  • active flow control
Streszczenie

EN An Active Flow Control drag reduction device concept is presented and a numerical study of the proposed device is carried out. The operating principle of the device is based on the Coanda effect. The device is tested by means of the Reynolds Averaged Navier Stokes (RANS) analysis and the Delayed Detached Eddy Simulation (DDES) analysis. A hybrid multiblock hexagonal mesh with tetrahedral farfield is created. The resolution of the mesh is fitted so as to fulfill the DDES requirements of resolving 80% of the turbulent kinetic energy. The proposed device achieved 11% reduction of drag coefficient. An 8% discrepancy of results between the methods used is presented. Comparisons of flow-field for baseline and concept case is presented. Differences between RANS and DDES results are given. The presented concept is in line with requirements of the EU directive No. 2015/719 [1].

Strony (od-do)

118075-1 - 118075-15

DOI

10.1016/j.energy.2020.118075

URL

https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0360544220311828

Punktacja Ministerstwa / czasopismo

200

Punktacja Ministerstwa / czasopismo w ewaluacji 2017-2021

200

Impact Factor

7,147

Ta strona używa plików Cookies, w celu zapamiętania uwierzytelnionej sesji użytkownika. Aby dowiedzieć się więcej przeczytaj o plikach Cookies i Polityce Prywatności.