W zależności od ilości danych do przetworzenia generowanie pliku może się wydłużyć.

Jeśli generowanie trwa zbyt długo można ograniczyć dane np. zmniejszając zakres lat.

Rozdział

Pobierz BibTeX

Tytuł

Model of Academic Teachers Communication Competencies Management

Autorzy

[ 1 ] Instytut Inżynierii Bezpieczeństwa i Jakości, Wydział Inżynierii Zarządzania, Politechnika Poznańska | [ 2 ] Instytut Zarządzania i Systemów Informacyjnych, Wydział Inżynierii Zarządzania, Politechnika Poznańska | [ P ] pracownik

Dyscyplina naukowa (Ustawa 2.0)

[6.6] Nauki o zarządzaniu i jakości

Rok publikacji

2022

Typ rozdziału

rozdział w monografii naukowej / referat

Język publikacji

angielski

Słowa kluczowe
EN
  • Model of competency management
  • Communication competencies
  • Competency profile of an academic teacher
Streszczenie

EN While several attributes have been used to describe a teacher’s profile, content knowledge and communication skills remain outstanding [1]. Oral communication, the ability to prepare and run interesting presentations, transferring the knowledge and skills in a clear and comprehensive manner is one of the most important competencies that an academic teacher should acquire. In this study, we propose a model of communication competencies management for academic teachers to identify competencies gaps and help make decisions related with training initiatives and development activities. In our study the communication profile of an academic teacher, which can be used to assess verbal and nonverbal skills is examined involving 92 doctoral students who would be future academic teachers at Poznan University of Technology (PUT). To build a profile a questionnaire was created.We use data exploratory steps and undertake data reduction procedures to enable us simplify observations into three key dimensions: non-verbal communication competences, verbal clarity competence and verbal richness competence. We examine these factors for the moderating effect of the source of evaluation (students assessment versus expert assessment) and find that whereas assessments tend to be consistent across student and expert evaluators, student evaluators tend to be more generous in their judgement than expert evaluators.

Data udostępnienia online

24.06.2021

Strony (od-do)

160 - 173

DOI

10.1007/978-3-030-78170-5_15

URL

https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-030-78170-5_15

Książka

Innovations in Industrial Engineering

Zaprezentowany na

International Conference Innovation in Engineering, ICIE 2021, 28-30.06.2021, Guimarães, Portugal

Punktacja Ministerstwa / rozdział

20

Punktacja Ministerstwa / rozdział (nauki humanistyczne, społeczne i teologiczne)

20

Ta strona używa plików Cookies, w celu zapamiętania uwierzytelnionej sesji użytkownika. Aby dowiedzieć się więcej przeczytaj o plikach Cookies i Polityce Prywatności.