Gry video jako wirtualne środowisko kreacji urbanistycznej – studium przypadku
[ 1 ] Instytut Architektury, Urbanistyki i Ochrony Dziedzictwa, Wydział Architektury, Politechnika Poznańska | [ P ] pracownik
2022
rozdział w monografii naukowej
polski
- gry video
- kompozycja urbanistyczna
- struktura urbanistyczna
- wirtualny krajobraz
PL Niniejsza praca jest wynikiem eksploracji zagadnienia kreacji urbanistycznej w przestrzeni wirtualnej stanowiącej środowisko działań podejmowanych w grach wideo. Wybitnie przestrzenny charakter tych produktów kultury cyfrowej sprawił, że od początków ich istnienia problematyka organizacji przestrzeni jako wyzwania w rozgrywce. Przedstawiono ogólny zarys problematyki kreacji przestrzennej w grach wideo w odniesieniu do umocowania gier wideo we współczesnej kulturze. Następnie opisano produkcję będącą przedmiotem studium przypadku oraz w oparciu na niej przedstawiono przykłady wpisania w logikę przestrzenną gry wybranych podstawowych elementów kompozycji urbanistycznej. We wnioskach odniesiono się do rozwoju socjalizacji pojęcia kreacji miasta katalizowanego przez dostępne na rynku produkcje poruszające ten temat w wielu zróżnicowanych ujęciach.
165 - 172
5